Apricot idzie na mały parkiet

Warszawska spółka od dwóch lat tworzy technologiczne rozwiązania dla biznesu. Teraz chce wejść na NewConnect.

W 2015 r. dwóch menedżerów, z doświadczeniem w obszarach doradztwa biznesowego i IT, założyło firmę Apricot. W początkowym etapie rozwoju do spółki dołączył jeszcze młody pasjonat technologii. Po dwóch latach działalności spółka przygotowuje swój debiut na NewConnect.

DZIELIĆ SIĘ WIEDZĄ:
Zobacz więcej

DZIELIĆ SIĘ WIEDZĄ:

Chcieliśmy w ramach kompetencji zespołu wykorzystać technologię, z którą pracujemy, żeby zaproponować narzędzie oferujące skuteczną metodę nauki kluczowych przedmiotów — mówi Igor Herma, prezes spółki Apricot, o jej aplikacjach edukacyjnych. Nie na nich jednak opiera się jej biznes. Marek Wiśniewski

— Uwzględniając dynamiczny rozwój oparty na systematycznie zwiększającym się zainteresowaniu ofertą i działalnością spółki, w pierwszej połowie 2018 r. planujemy debiut na rynku NewConnect i przeprowadzenie emisji akcji na poziomie 400 tys. zł. Pieniądze pozyskane z oferty publicznej przeznaczymy na realizację wybranego produktu z segmentu gier i aplikacji mobilnych — mówi Igor Herma, prezes Apricota.

Podstawowa działalność spółki skupia się na tworzeniu rozwiązań opartych na technologiach sieciowych i mobilnych dla biznesu, a oprócz własnych projektów oferuje również usługi dla zewnętrznych kontrahentów. Na swoim koncie ma zrealizowane projekty dla sektorów finansowego i ubezpieczeniowego, branży marketingowej i start-upów.

— Angażujemy się w coraz więcej przedsięwzięć fintechowych i z uwagi na posiadane kompetencje jesteśmy szczególnie otwarci na nawet najbardziej innowacyjne projekty z tego obszaru — dodaje Igor Herma. Uzupełnieniem oferty spółki są usługi z zakresu doradztwa informatycznego i zarządzania projektami IT.

Od niedawna w firmie Apricot działa również dział gier mobilnych. Igor Herma zapowiada, że niedługo będzie dostępna mobilna gra dla dzieci. Najmłodszym spółka ma już do zaoferowania kilka aplikacji edukacyjnych z serii Teach Your Child (działają już dobrze oceniane przez użytkowników matematyczna i geograficzna, a wersja do nauki angielskiego jest w fazie testów), kierowane również do dzieci z różnych regionów świata, także biedniejszych.

Dostępne są również wersje quizowe, które pomogą zapoznać się z państwami, stolicami i flagami. Dorośli również wkrótce będą mieli do dyspozycji zabawy z wiedzą. Requizit, który wykorzystuje elementy rywalizacji, będzie dostępny do końca roku. Jak podkreśla prezes spółki Apricot, wszystkie aplikacje edukacyjne są jednak tworzone niekomercyjnie. Firma zarabia na czymś innym. — Spółka generuje przychody głównie z pozostałych obszarów działalności, realizując złożone systemy i aplikacje na potrzeby biznesu, i planujemy taki trend utrzymać — dodaje prezes.

Warszawska spółka jest partnerem merytorycznym inicjatywy CodersTrust (platforma do nauki programowania z gwarancją zatrudnienia w branży technologicznej). W ramach konkursu GameINN stara się o dofinansowanie na projekt rozbudowanej aplikacji mobilnej wykorzystującej system oparty na sensorach urządzeń mobilnych. Apricot został zakwalifikowany do II etapu oceny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Apricot idzie na mały parkiet