Arcobaleno inwestuje w polskie buty

ML
15-03-2007, 00:00

Producent damskiego obuwia marki Inblu rozkręci nowy, droższy brand, odnowi park maszynowy i marzy o większych zyskach.

Producent damskiego obuwia marki Inblu rozkręci nowy, droższy brand, odnowi park maszynowy i marzy o większych zyskach.

Spółka Arcobaleno z włoskim kapitałem, która produkuje obuwie marki Inblu, kończy budowę centrum magazynowo-logistycznego i przymierza się do wymiany maszyn produkcyjnych.

— W ciągu trzech lat na inwestycje przeznaczymy 16 mln zł — mówi Giulio Piantini, prezes Arcobaleno.

Według szacunków spółka zakończyła 2006 r. z 21 mln zł zysku netto i 192 mln zł przychodów. W tym roku spodziewa się 15-procentowego wzrostu zarówno zysku, jak i obrotów. Arcobaleno należy do włoskiej grupy Condor, która produkuje obuwie także na Ukrainie i w Indiach. Polska fabryka w Czerwińsku pod Zieloną Górą jest największa. Ma 11 tys. mkw. powierzchni, rocznie opuszcza ją 8,4 mln par butów, z czego 75 proc. trafia na eksport.

W Polsce obuwie jest dostępne w 1200 multibrandowych punktach sprzedaży oraz w sieciach Ambra, CCC oraz Deichmann. Spółka zrezygnowała z działalności detalicznej, koncentrując się na produkcji.

Wiosną w wielomarkowych, ale nie sieciowych, sklepach pojawi się kolekcja nowej marki Anna Fidanza.

— To obuwie z wyższej półki cenowej. Powstało z myślą o paniach w wieku 25-40 lat — dodaje Giulio Piantini.

Za hurt odpowiada spółka zależna Inblu Polska, która 2006 r. zakończyła z minimalnym zyskiem netto przy przychodach 40 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ML

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Arcobaleno inwestuje w polskie buty