Ponad 221 milionów złotych – tyle dla Gliwic wypracowała Arena Gliwice w 2022 roku. Rekordowym, bo odwiedziło ją prawie 400 tysięcy gości.
Miniony rok był dla Areny Gliwice bardzo intensywny i wyjątkowy. Pojawiło się u nas prawie 400 tysięcy gości, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. To pokazuje skalę potencjału marketingowego i biznesowego. Widać, że obecność dużych obiektów po prostu wpływa na wizerunek miast, zwiększa ich atrakcyjność – ocenia Marcin Herra, prezes spółki Arena Operator zarządzającej obiektem.
Liczby mówią za siebie, szczególnie jeśli dodamy, że Arena Gliwice to jeden z najmłodszych obiektów na wydarzeniowej mapie Polski. W maju będzie obchodziła swoje piąte urodziny, a już dzisiaj z sukcesami konkuruje z obiektami funkcjonującymi od lat. Szczególnie jeśli spojrzymy na wartość sponsoringową, której podsumowanie przygotowali dla Areny Gliwice eksperci z firmy PSMM Monitoring & More.
Tylko dobry komunikat
W badaniu przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Z podsumowania wynika, że wartość sponsoringowa marki Arena Gliwice (wraz z ekwiwalentem reklamowym) to aż 221 milionów złotych. Co to oznacza? Że obecność Areny jest ogromnym impulsem dla budowy dobrego wizerunku miasta. Mówiąc wprost – gdyby Areny nie było, Gliwice musiałyby wydać taką kwotę, by równie efektywnie promować swoją markę.
To jednak nie koniec. W badaniu oceniony został także wydźwięk przekazów dotyczących Areny. O jakości i standardach reprezentowanych przez jej zespół świadczy brak publikacji o negatywnym charakterze. Kontekst, w którym pojawia się gliwicki obiekt jest albo pozytywny (ponad 8000 publikacji), albo neutralny (ponad 6000). W badaniu nie znaleziono ani jednego przekazu, w którym Arena pojawiałaby się w złym świetle.
A przecież wartość Areny dla Gliwic to nie tylko promocja ale też realne korzyści finansowe. Goście przyjeżdżający na wydarzenia, korzystają z miejscowych usług – noclegów, transportu, gastronomii, atrakcji turystycznych. Ta współpraca po prostu się opłaca.
Wyróżnienie dla zespołu
- Wyniki badań to duże wyróżnienie dla całego zespołu, który solidnie przepracował cały rok. Pokazuje, że połączenie jakości infrastruktury obiektu z wiedzą i praktycznym wdrożeniem systemu zarządzania przynosi dobre efekty – dodaje Herra.
Nie byłoby tych sukcesów, gdyby nie atrakcyjne wydarzenia, a w 2022 roku w Arenie Gliwice było ich aż 213. Łatwo policzyć, że średnio co dwa dni odbywał się tu większy lub mniejszy event! Warto zaznaczyć, że to nie tylko imprezy muzyczne, sportowe czy rodzinne.
- Jednym z produktów Areny Gliwice jest Business & Conference Centre, czyli bardzo dobra infrastruktura biznesowa oraz konferencyjno-targowa, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki niej jesteśmy w stanie gościć zarówno te najmniejsze spotkania firmowe na kilkanaście osób, jak również wydarzenia biznesowe dla kilku tysięcy gości. Przekłada się to na dotarcie do dużej liczby podmiotów i umacnianie pozycji w środowisku biznesowym – mówi Konrad Kozioł, dyrektor sprzedaży i marketingu Areny Gliwice.
Internet kocha Arenę
A gdzie najgłośniej było o Arenie Gliwice? Oczywiście w internecie, bo to w tym medium obiekt pojawił się najczęściej (prawie 9000 razy). Na drugim miejscu znalazła się telewizja (ponad 3000 razy), na trzecim radio, a na czwartym prasa.
Wśród dużych wydarzeń, chętnie opisywanych medialnie znalazły się Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn, Mistrzostwa Świata w Siatkówce Kobiet (Gliwice jako jedyne miasto w Polsce było gospodarzem obu mundiali), KSW 77, Hot Wheels, koncert Nick Cave and the Bad Seeds, Fame MMA, High League, Dreamstate Europe i Koncert Muzyki Filmowej Hansa Zimmera. Niezmienną popularnością cieszył się również kultowy show telewizyjny Ninja Warrior (kręcony właśnie w Gliwicach). A to tylko kilka największych.
Media najczęściej puszczające w eter informacje o Arenie to RMF FM i MAXXX, Radio CCM, Sportowe Fakty Wirtualna Polska, portal mma.pl, Radio ESKA, Teen Nick (tak, ten dla młodzieży) oraz e-sport tv. Z kolei najwięcej odbiorców informacji o wydarzeniach z Areny zgromadziły RMF, TVN 24, Sportowe Fakty, Wirtualna Polska i Polsat. Dzięki nim tylko w województwie śląskim o wydarzeniach dziejących się w Arenie Gliwice dowiedziało się grubo ponad 17 milionów odbiorców. W mazowieckim było to prawie 9,5 miliona. Prawie dwa miliony osób miało okazję usłyszeć o Arenie w małopolskim, ponad milion w dolnośląskim, pomorskim, łódzkim i kujawsko-pomorskim.
Wizerunek o ogromnej wartości
Wniosek nasuwa się sam - Arena ma w nazwie Gliwice, co niesie wymierną wartość promocyjną samą w sobie, a przecież w mediach pojawiały się także przekazy dotyczące stricte samego miasta. Przekaz zawierający kontekst Areny Gliwice i Gliwic trafił do blisko 620 milionów odbiorców mediów tradycyjnych. W mediach społecznościowych te publikacje dotarły do blisko 130 milionów internautów. Dzięki Arenie, Gliwice ukazane zostały w kontekście wywołującym pozytywne skojarzenia, nie w formie bezpośredniej reklamy, ale jako marka towarzysząca emocjonującym wydarzeniom. I ta historia ma swój dalszy ciąg.
- Tegoroczny kalendarz wydarzeń mamy już w zasadzie wypełniony do połowy roku i właśnie intensywnie pracujemy nad kontraktowaniem wydarzeń jesiennych i zimowych. Nie zabraknie imprez sportowych także rangi międzynarodowej, gal sportów walki, koncertów gwiazd, spektakularnych wydarzeń rodzinnych czy wakacyjnych eventów Summer Areny, które uatrakcyjnią lato w mieście – zapewnia Kozioł.
Wszystkie szczegóły na ten temat na bieżąco można śledzić na stronie arenagliwice.com i w mediach społecznościowych Areny Gliwice.
•4,5 roku działalności
•Ponad 800 zrealizowanych wydarzeń (od początku funkcjonowania)
•213 wydarzeń (w roku 2022)
•Ponad 1 000 000 gości od początku funkcjonowania
•385 951 gości (w roku 2022)
•221 mln zł wartości sponsoringowej (za rok 2022)