TikTok na początku lutego usunął utwory, do których prawa ma Universal. Firmy nie osiągnęły porozumienia w sprawie tantiem, sztucznej inteligencji i bezpieczeństwa online dla użytkowników platformy.
Universal i TikTok stwierdziły w czwartkowym oświadczeniu, że pracują teraz nad “szybkim” przywróceniem muzyki artystów na platformę. Będą też współpracowały nad wykorzystaniem nowych możliwości monetyzacji treści.
“Zalew treści AI”
Głównym punktem spornym była kwestia AI. Universal zarzucał TikTokowi, że zezwala na “zalewanie” feedu platformy nagraniami generowanymi przez sztuczną inteligencję, w tym utworami, które użytkownicy tworzą za pomocą narzędzi do pisania piosenek dostępnych w aplikacji.
Młodzi szukają na TikToku
Aplikacja jest istotnym narzędziem marketingowym i promocyjnym dla branży muzycznej. W Stanach Zjednoczonych osoby między 16. a 19. rokiem życia najczęściej odkrywają muzykę za pośrednictwem TikToka, zamiast YouTube czy Spotify, jak wynika z danych Midia Research.