Asbis odczuwa skutki kryzysu

PAP
opublikowano: 05-11-2008, 13:38

Dystrybutor sprzętu informatycznego Asbis, odczuwa skutki światowego kryzysu i spodziewa się, że wynik netto w 2008 r. może być na podobnym poziomie jak rok wcześniej lub lekko niższym - poinformowali na  konferencji prasowej przedstawiciele spółki.

"Nie jestem pewien czy uda się poprawić wynik w tym roku. Będzie to zależało od zachowania kursu walutowego i sytuacji na rynku finansowym. Sądzę, że tegoroczny wynik może być podobny lub lekko niższy niż w 2007 r." - powiedział w środę Siarhei Kostevitch, z CEO Asbis Enterprises.

"Światowy kryzys może wpłynąć na nasze wyniki, w związku z czym oczekiwania niezależnych analityków co do poziomu zysku netto na 2008 r. mogą nie zostać wypełnione" - dodał.

Po trzech kwartałach 2008 r. Asbis wypracował 10,53 mln USD zysku netto, 18,63 mln USD zysku operacyjnego i 1,13 mld USD przychodów. W całym 2007 r. dystrybutor miał 18,7 mln USD zysku netto i 1,4 mld USD przychodów.

Analitycy ING Securities w raporcie z lipca 2008 r. prognozowali, że Asbis wypracuje w 2008 r. 23,5 mln USD zysku netto, a rok później 27,3 mln USD.

"Zrobimy wszystko, żeby w przyszłym roku poprawić nasze wyniki, jednak nie jesteśmy pewni, czy kryzys na rynku finansowym już się wypełnił i jak na nas wpłynie" - powiedział Kostevitch.

Przedstawiciele Asbisu poinformowali, że na wyniki firmy w III kwartale negatywnie wpłynęła duża zmienność kursów rubla rosyjskiego, euro i walut powiązanych z euro wobec dolara amerykańskiego. Wskazali, że mniejsza dostępność kredytów wpłynęła na obniżenie popytu na niektórych rynkach, a wzrost stóp procentowych przełożył się na wzrost obsługi zadłużenia grupy.

Asbis przygotowuje się na cięższe czasy i pracuje nad poprawą wydajności operacyjnej. Grupa wygasi działalność centrum dystrybucyjnego w Amsterdamie, a głównym europejskim centrum dystrybucyjnym będzie Praga, co ma skutkować m.in. obniżeniem kosztów logistyki, ze względu na położenie praskiego centrum dystrybucyjnego bliżej głównych europejskich rynków zbytu grupy.

Firma planuje rozwój działalności na Bliskim Wschodzie. Rozważa założenie nowej spółki zależnej w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Chce wykorzystać rozpoczętą niedawno działalność w Turcji i magazynu w Emiratach Arabskich aby wzmocnić działalność w regionie.

Przedstawiciele Asbisu spodziewają się, że inwestycje dokonane w spółki zależne we Włoszech, Turcji, Łotwie, Bośni i Hercegowinie zaczną przynosić zyski w czwartym kwartale 2008 r. i w 2009 r.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane