Asbis pełen optymizmu

opublikowano: 25-02-2021, 17:26

Ubiegły rok był dla dystrybutora IT rekordowy pod względem wyników. Ten ma być jeszcze lepszy.

Wzmożone zakupy sprzętu w związku z pracą zdalną wymuszoną pandemią COVID-19 przełożyły się na wyniki Asbisu. Dystrybutor IT, który działa już w 50 krajach, zwiększył w ubiegłym roku zysk netto o blisko 140 proc. do 36,5 mln USD. Przychody w tym czasie wzrosły o 23,6 proc. do 2,37 mld USD.

- To był najlepszy rok w historii grupy. Najlepszy jak do tej pory, bo mam nadzieję, że w tym roku pobijemy ubiegłoroczne wyniki – nie ukrywa optymizmu Costas Tziamalis, członek rady dyrektorów Asbisu.

Trend wzrostowy
Trend wzrostowy
Miniony rok był rekordowy dla Asbisu zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków - Nie zwalniamy tempa. Pracujemy już na kolejny dobry rok – deklaruje Serhei Kostevitch, dyrektor generalny spółki.

Ponad połowę ubiegłorocznych przychodów Asbis wygenerował na rynkach krajów byłego Związku Radzieckiego. Były on napędzany głównie przez sprzedaż nowych produktów Apple. Największą dynamikę wzrostu sprzedaży spółka wygenerowała w ubiegłym roku w Polsce, gdzie przychody wzrosły o 43 proc. do 71 mln USD. Odpowiadała za nią głównie sprzedaż procesorów, dysków SSD oraz modułów pamięci.

Pierwsze miesiące 2021 r. na razie wypadają korzystnie dla Asbisu.

- Pozytywne trendy są kontynuowane, przynajmniej w styczniu i lutym - mówi Costas Tziamalis podczas telekonferencji.

Asbis podał niedawno, że w styczniu 2021 r. szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły ok. 231 mln USD i były 32 proc. wyższe niż przed rokiem. Wzrostowi sprzedaży towarzyszy wyższa marżowość.

- Marża zysku brutto w pierwszych miesiącach 2021 r. jest wyższa niż w pierwszym kwartale 2020 r. Nie mogę obiecać, że będzie tak wysoka jak w czwartym kwartale, ale na pewno będzie wyższa rok do roku – powiedział członek rady dyrektorów.

Dystrybutor IT pod koniec marca, razem z publikacją raportu rocznego, zamierza opublikować prognozę wyników na 2021 r. W ubiegłym roku Asbis dwukrotnie podnosił prognozy finansowe. Ostateczne wyniki okazały się być powyżej górnego przedziału z prognozy.

Asbis w grudniu wypłacił akcjonariuszom zaliczkę na poczet dywidendy z zysku za 2020 rok w łącznej wysokości 5,55 mln USD, czyli 0,10 USD na akcję. W ocenie Costasa Tziamalisa, jeśli nie zaistnieją żadne nieprzewidziane okoliczności, całościowa dywidenda za 2020 r. będzie najwyższą w historii. Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę akcjonariuszom do 50 proc. zysku.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane