Asbis rośnie na własnych tabletach

Dystrybutor sprzętu IT może podnieść roczne prognozy. Sprzedaż w górę pchają własne marki.

Dane o sprzedaży komputerów za pierwsze półrocze tego roku (spadek o 20 proc.) nie pozostawiają wątpliwości, że na rynku sprzętu IT dzieje się źle. Jednak jeśli spojrzeć na kondycję giełdowych dystrybutorów, to sytuacja nie wygląda już tak fatalnie. Jako pierwszy półroczne wyniki pokazał zarejestrowany na Cyprze Asbis. Nie rozczarował. W pierwszej połowie roku jego przychody wzrosły o 22 proc., do ponad 900 mln USD. Spółka poprawiła zysk netto o 85 proc., do 4,7 mln USD.

Jak twierdzi Constantinos Tziamalis, członek zarządu Asbisu, tak dobre w porównaniu z rynkiem osiągnięcia to zasługa szybko rosnącej sprzedaży tabletów i smartfonów pod własną marką Prestigio. W laptopach sprzedaż siadła aż o 40 proc.

Zainwestowaliśmy w rozwój własnych produktów i zaczyna się nam to zwracać — podkreśla Constantinos Tziamalis.

Nie wyklucza, że próg 300 mln USD (15 proc. prognozowanych przychodów), które spółka chciała uzyskać w tym roku ze sprzedaży produktów własnych, zostanie przekroczony. W pierwszej połowie roku ich sprzedaż dała Asbisowi 102 mln USD.

W drugiej połowie roku spółka zamierza rozpocząć sprzedaż pod własną marką tablic interaktywnych. Planuje także uzupełnianie portfolio o produkty z innych kategorii.

— Celem jest sprzedaż produktów własnych, jednak musimy uzupełniać ofertę produktami Apple'a, Samsunga czy Blackberry — mówi Constantinos Tziamalis. Cieszy go także, że dystrybutor w końcu zdywersyfikował obecność geograficzną. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej jest na poziomach osiąganych w Rosji.

W szybkim tempie rośnie także obecność Asbisu w Europie Zachodniej, głównie w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Spółka działa także na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Z uwagi na dobre wyniki Asbis nie wyklucza podniesienia prognozy rocznej. Zarząd będzie to rozważał na przełomie października i listopada, kiedy będzie już znał wyniki za trzeci kwartał. Według prognozy, Asbis w tym roku ma osiągnąć 1,85-1,95 mld USD przychodów i będzie miał 11-12,5 mln USD zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Asbis rośnie na własnych tabletach