Czytasz dzięki

ASM robi zmianę menedżerską

opublikowano: 18-12-2019, 22:00

Polska spółka będzie miała nową panią prezes. Adam Stańczak, jej współtwórca, przeniesie się do rady nadzorczej.

Nic nie trwa wiecznie. W środę Adam Stańczak, który współtworzył giełdowe ASM Group i jest jego znaczącym akcjonariuszem, złożył rezygnację z funkcji prezesa. Ma przenieść się do rady nadzorczej i stamtąd wspierać nowy zarząd, na którego czele — formalnie od początku przyszłego roku — stanie Dorota Kenny.

Dorota Kenny do grupy ASM przyszła z firmy audytorskiej i początkowo
odpowiadała za kontroling finansowy. W tym roku, już jako członek zarządu,
zajmowała się integracją niemieckich nabytków polskiej spółki, a teraz zastąpi
Adama Stańczaka w fotelu prezesa i ma rozwinąć ASM na kolejnych rynkach
zagranicznych.
Zobacz więcej

ZMIANA WARTY:

Dorota Kenny do grupy ASM przyszła z firmy audytorskiej i początkowo odpowiadała za kontroling finansowy. W tym roku, już jako członek zarządu, zajmowała się integracją niemieckich nabytków polskiej spółki, a teraz zastąpi Adama Stańczaka w fotelu prezesa i ma rozwinąć ASM na kolejnych rynkach zagranicznych. Fot. WM

— To głęboko przemyślana i przygotowana zmiana. Weszliśmy na giełdę i jesteśmy obecni na kilku europejskich rynkach, na których osiągnęliśmy pozycję lidera w branży oraz stworzyliśmy podwaliny międzynarodowej platformy kompleksowego wsparcia sprzedaży. Przed nami nowy etap rozwoju w zdecydowanie bardziej korporacyjnym i złożonym ekosystemie. Kompetencje nowego zarządu będą w tym procesie niezbędne — mówi Adam Stańczak.

ASM zajmuje się wsparciem sprzedaży i outsourcingiem. Spółka jest notowana na głównym rynku GPW od września 2016 r. Wcześniej trzy lata spędziła na NewConnect. W 2012 r. weszła na rynek włoski, a w połowie ubiegłego roku pojawiła się na rynkach krajów niemieckojęzycznych dzięki przejęciu ponad 90 proc. udziałów niemieckiej grupy Vertikom. Doszło do tego w ramach wartej 19,3 mln EUR transakcji, w której polską spółkę wsparł Fundusz Ekspansji Zagranicznej zarządzany przez PFR TFI oraz mBank. Dorota Kenny z ASM związana jest od 2014 r., odpowiadała w niej m.in. za stworzenie działu kontrolingu. W marcu weszła do zarządu i odpowiadała za integrację przejętych niemieckich spółek.

— Integracja grupy Vertikom idzie zgodnie z planem. To długofalowy proces — przejęliśmy dużego gracza, którego działalność obecnie dostosowujemy do standardów grupy — mówi Dorota Kenny.

Po trzech kwartałach tego roku ASM miało 402,8 mln zł przychodów wobec 261 mln zł rok wcześniej. Za niemal 60 proc. wyniku odpowiadały kraje niemieckojęzyczne. Dwa największe segmenty działalności to merchandising, czyli dbanie o prezentację i ekspozycję produktów w sklepach, oraz field marketing, czyli akcje promocyjne i eventy, promujące produkty i marki. Oba przyniosły spółce przez trzy kwartały około 142 mln zł przychodów, co w przypadku pierwszego oznaczało r/r wzrost o 26, a w przypadku drugiego o 71 proc. Wynik na poziomie EBITDA wzrósł o 132 proc., do 14,6 mln zł, ale na poziomie netto pojawiła się strata w wysokości 2,16 mln zł.

— We wszystkich krajach, w których działamy, rośniemy szybciej niż rynek. W 2020 r. skupimy się na poprawie rentowności biznesu i optymalizacji kosztów działalności, a także procesów biznesowych — mówi nowa prezes ASM.

Celem spółki jest wejście na kolejne rynki europejskie.

— Zależy nam na tym, by zyskać możliwość dotarcia do klientów europejskich, działających nie tylko w krajach, w których grupa ASM prowadzi działalność, ale także w innych państwach. W związku z tym nie wykluczamy kolejnych przejęć czy tworzenia zagranicznych spółek zależnych w perspektywie najbliższych lat — mówi Dorota Kenny.

Spółka jest wyceniana na GPW na 195 mln zł. Ponad 80 proc. jej akcji należy do tria głównych akcjonariuszy — Adama Stańczaka, Tatiany Pikuli i Marcina Skrzypca.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane