Asortyment do wymiany

opublikowano: 25-11-2018, 22:00

Nowe oczekiwania klientów sprawiają, że w perspektywie 5 lat rynek produktów i usług ulegnie bardzo dużym zmianom — wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Ricoh.

43 proc. respondentów oczekuje lepszego stosunku jakości do ceny, 42 proc. większej liczby możliwości wyboru, a 41 proc. — poprawienia jakości usług, w tym tych dotyczących obsługi klienta. Według 24 proc. przedsiębiorców w ciągu 5 lat nastąpi całkowita reorganizacja ich asortymentu.

Z tego względu 51 proc. badanych firm planuje wykorzystać nowe technologie, by uprościć i przyśpieszyć procesy. Ponadto, dzięki rosnącej świadomości MŚP odnośnie potencjału danych o preferencjach konsumentów, 47 proc. ankietowanych planuje w większym stopniu dbać o pozyskanie i analizę informacji zwrotnych od klientów. Natomiast 32 proc. przedsiębiorców planuje włączyć klientów i partnerów do procesu tworzenia nowych produktów i usług.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Asortyment do wymiany