Assistance na ratunek majątkom firm

Sylwia Wedziuk
24-10-2011, 00:00

Zalety assistance majątkowego, coraz bardziej popularnego na Zachodzie, zaczynają dostrzegać także polscy ubezpieczyciele.

Assistance majątkowy zyskuje coraz większą popularność na świecie. Sprawdza się w Finlandii, w Niemczech, popularny także m.in. w Anglii i Holandii. U nas jeszcze nie funkcjonuje. Ale już niedługo. Firma Polygon Poland wdraża assistance majątkowy w naszym kraju u dwóch ubezpieczycieli. Jest to dodatkowa klauzula do polisy majątkowej, wykupowanej w towarzystwie ubezpieczeń. Serwis likwidacji ekspresowej zapewnia zewnętrzny partner. Klient w momencie podpisania umowy ubezpieczenia otrzymuje kontakt do partnera. W niespodziewanych sytuacjach może liczyć na szybką interwencję.

Potrzeby małych firm

Dzięki assistance majątkowemu możliwa jest ochrona firm przed najczęstszymi zdarzeniami. Zachodnioeuropejskie statystyki mówią, że małym i średnim firmom najczęściej zdarzają się zalania (raz na 10 lat), pożary (raz na 50 lat) oraz akty wandalizmu lub kradzieży (raz na 3—4 lata). — Produkt zapewnia natychmiastową likwidację każdej szkody do określonego limitu kwotowego, który na Zachodzie wynosi od 500 do 5 tys. EUR, bezpośrednio na koszt ubezpieczyciela — mówi Jarosław Lejk, prezes Polygon Poland. Możliwość natychmiastowej likwidacji małej szkody jest istotna dla małych i średnich firm, które rzadko korzystają z tzw. ubezpieczenia business interruption, zapewniającego ochronę na wypadek nagłych przerw w działalności firmy. Nawet niewielka szkoda może spowodować utratę płynności, obrotów oraz klientów firmy. Na przykład podpalenie kosza w małej piekarni powoduje, że właściciel musi zamknąć sklep, zgłosić szkodę, czekać na rzeczoznawcę, wypłatę odszkodowania, likwidację usterek. Jeśli ma assistance majątkowy, do działalności zwykle może wrócić już następnego dnia.

Potrzeby ubezpieczycieli

Assistance majątkowy odpowiada także na potrzeby ubezpieczycieli, którzy coraz częściej dostrzegają konieczność synergii sprzedaży i likwidacji szkód. Do tej pory ubezpieczyciel szacował straty i wypłacał odszkodowanie. Zdaniem Jarosława Lejka, w obecnych realiach rynkowych to już za mało. — Oceniam, że w niedalekiej przyszłości assistance majątkowy nie będzie już zwykłym ukłonem w stronę klienta, ale koniecznością — niezbędnym elementem polisy majątkowej dla sektora MSP u większości ubezpieczycieli — twierdzi prezes Polygon Poland. Polygon Poland jest pierwszą firmą, która wdraża assistance majątkowy we współpracy z dwoma ubezpieczycielami. Jakimi, jeszcze nie zdradza. Informuje natomiast, że umowy już podpisano i produkt obecnie jest na etapie wdrażania przez działy sprzedaży ubezpieczycieli. Potem pozostaje czekać na pierwsze szkody.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Assistance na ratunek majątkom firm