AT Kearney sceptycznie o planach Tesco i Wal-Mart w Polsce

Polska Agencja Prasowa SA
11-07-2005, 20:37

Firma konsultingowa AT Kearney sceptycznie odniosła się do planów ekspansji sieci Tesco i Wal-Mart w Polsce i innych europejskich rynkach rozwijających się, wskazując na ich wysoki stopień nasycenia supermarketami.

Firma konsultingowa AT Kearney sceptycznie odniosła się do planów ekspansji sieci Tesco i Wal-Mart w Polsce i innych europejskich rynkach rozwijających się, wskazując na ich wysoki stopień nasycenia supermarketami.

Sieć Tesco, największa w W. Brytanii, zatrudnia w Polsce 18 tys. pracowników, ogłosiła plany ekspansji w krajach Europy Centralnej. Tegoroczne plany w Polsce zakładają wybudowanie 20 kolejnych supermarketów. Obecnie Tesco w Polsce, na Węgrzech, w Czechach i Słowacji ma już ok. 200 sklepów.

Z kolei dyrektor generalny największej na świecie sieci hipermarketów Wal-Mart z USA Lee Scott w wywiadzie prasowym ujawnił, że myśli o ekspansji w Europie Centralnej i Wschodniej, wskazując m.in. na Polskę, Rosję i Węgry.

Z raportu przygotowanego przez AT Kearney, który oficjalnie zostanie opublikowany we wtorek wynika, że najważniejsze kraje z punktu widzenia planów Tesco w 2005 r., czyli Polska, Rosja i Czechy, są zagospodarowane, a nawet nasycone.

W ubiegłym roku na rynek nowych krajów UE i Rosji weszły m.in. sieci Lidl i Schwarz, a Tesco umocniło swą pozycję. Z tego powodu Wal-Mart musi liczyć się z tym, że wchodzi na zatłoczony rynek.

"W miarę wchodzenia na rynek nowych (zagranicznych) sieci handlowych i rozbudowywania operacji przez te, które zrobiły to wcześniej, rynek staje się nasycony, a kraje regionu Europy Centralnej uważane za naturalne pole ekspansji spadają w dół indeksu atrakcyjności" - stwierdza raport.

AT Kearney opracował indeks dla tzw. wschodzących rynków oparty na 25 czynnikach makroekonomicznych i innych elementach rynku, najważniejszych z punktu widzenia detalicznych sieci handlowych.

W indeksie Polska wypadła z pierwszej 30., ponieważ - jak zauważają autorzy raportu - polski rynek jest nasycony. Także Czechy z wysokiej lokaty spadły na dalsze miejsca, podobnie jak Słowenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / AT Kearney sceptycznie o planach Tesco i Wal-Mart w Polsce