Atlas kupuje na Białorusi

opublikowano: 28-09-2009, 07:20

Polska spółka wraca na Wschód. Kupi dużego producenta z Białorusi — wynika z nieoficjalnych informacji.

Atlas, krajowy potentat w branży chemii budowlanej, szykuje się do skoku za wschodnią granicę. Dodajmy — nie pierwszego. W 2003 r. łódzka grupa kontrolowana przez polskich przedsiębiorców uruchomiła kosztem 20 mln zł w Dubnej pod Moskwą zakład chemii budowlanej. Ostatecznie jednak sprzedała go w 2006 r. austriackiemu Baumitowi.
Bez komentarza

Mimo obecnej dekoniunktury Wschód nadal jednak kusi polską firmę.

— Ze spadkiem eksportu do krajów wschodnich mamy do czynienia od kilku miesięcy, ale mimo to zarząd firmy chce rozwijać sprzedaż na tych rynkach — mówił niedawno Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas.

Te słowa przybierają teraz bardzo realny kształt.

— Atlas finalizuje zakup dużego zakładu produkcyjnego na Białorusi. To producent zapraw budowlanych — ujawnia nasze źródło z branży budowlanej.

Co na to Atlas?

— Jest za wcześnie na komentarz w tej sprawie — ucina rozmowę Aleksandra Paprocka, rzecznik polskiej firmy.
400 odważnych

Jak często polskie firmy inwestują na Białorusi? Pewien obraz wynika z danych, które przygotował niedawno Dymitryj Wybornyj, rzecznik ambasady Białorusi. Od 2002 r. ponad 400 polskich firm zainwestowało na Białorusi około 200 mln USD (w 2008 r. firmy zainwestowały niemal 22 mln USD, a do połowy 2009 r. — 10,9 mln USD). Nie wszystkie jednak dobrze wspominają przygodę biznesową na Białorusi. W marcu Terravita, producent czekolady, w ogłoszeniach prasowych ostrzegała przed inwestowaniem w tym kraju.

Rośnie nasz eksport do Białorusi. W 2008 r. w porównaniu z 2007 r. wzrósł z 3,11 mld zł do 3,81 mld zł. Zmniejszył się natomiast import — z 3,16 mld zł do 3,09 mld zł.

Atlas, który zatrudnia 2 tys. osób, ma w tej chwili 11 zakładów produkcyjnych oraz cztery kopalnie. Jego obroty w 2008 r. przekroczyły 1,08 mld zł. W porównaniu z 2007 r. wzrosły o 8 proc. Udział eksportu w sprzedaży grupy sięga 7-8 proc.

None
None

Atlas, krajowy potentat w branży chemii budowlanej, szykuje się do skoku za wschodnią granicę. Dodajmy — nie pierwszego. W 2003 r. łódzka grupa kontrolowana przez polskich przedsiębiorców uruchomiła kosztem 20 mln zł w Dubnej pod Moskwą zakład chemii budowlanej. Ostatecznie jednak sprzedała go w 2006 r. austriackiemu Baumitowi.
Bez komentarza

Mimo obecnej dekoniunktury Wschód nadal jednak kusi polską firmę.

— Ze spadkiem eksportu do krajów wschodnich mamy do czynienia od kilku miesięcy, ale mimo to zarząd firmy chce rozwijać sprzedaż na tych rynkach — mówił niedawno Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas.

Te słowa przybierają teraz bardzo realny kształt.

— Atlas finalizuje zakup dużego zakładu produkcyjnego na Białorusi. To producent zapraw budowlanych — ujawnia nasze źródło z branży budowlanej.

Co na to Atlas?

— Jest za wcześnie na komentarz w tej sprawie — ucina rozmowę Aleksandra Paprocka, rzecznik polskiej firmy.
400 odważnych

Jak często polskie firmy inwestują na Białorusi? Pewien obraz wynika z danych, które przygotował niedawno Dymitryj Wybornyj, rzecznik ambasady Białorusi. Od 2002 r. ponad 400 polskich firm zainwestowało na Białorusi około 200 mln USD (w 2008 r. firmy zainwestowały niemal 22 mln USD, a do połowy 2009 r. — 10,9 mln USD). Nie wszystkie jednak dobrze wspominają przygodę biznesową na Białorusi. W marcu Terravita, producent czekolady, w ogłoszeniach prasowych ostrzegała przed inwestowaniem w tym kraju.

Rośnie nasz eksport do Białorusi. W 2008 r. w porównaniu z 2007 r. wzrósł z 3,11 mld zł do 3,81 mld zł. Zmniejszył się natomiast import — z 3,16 mld zł do 3,09 mld zł.

Atlas, który zatrudnia 2 tys. osób, ma w tej chwili 11 zakładów produkcyjnych oraz cztery kopalnie. Jego obroty w 2008 r. przekroczyły 1,08 mld zł. W porównaniu z 2007 r. wzrosły o 8 proc. Udział eksportu w sprzedaży grupy sięga 7-8 proc.

Autor: Anna Bytniewska,Tadeusz Markiewicz

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane