ATM Grupa już kręci seriale w internecie

Karol Jedliński
opublikowano: 02-06-2009, 00:00

Spółka chce zarabiać na serialach w sieci. W realu coraz bliżej jest wejścia na antenę TVN i kolejnych produkcji filmowych.

Nie tylko "Ranczo" w telewizji publicznej, ale także "N1ckola" na tivi.pl

Spółka chce zarabiać na serialach w sieci. W realu coraz bliżej jest wejścia na antenę TVN i kolejnych produkcji filmowych.

Największy w Polsce niezależny producent telewizyjny nie chce budować swojej siły tylko na serialach produkowanych na mały ekran. Choć oczywiście to tradycyjne odcinkowce przez najbliższe lata będą stanowić o sile ATM Grupy, to jednak kuszący i perspektywiczny jest ekran komputerowy. ATM na spółkę z Agorą poprzez firmę A2 Multimedia, zagospodarują rynek seriali internetowych.

— Reklamodawcy lubią to, że widz siedzi 30 cm od ekranu — zaznacza Marcin Męczkowski, członek zarządu i dyrektor programowy A2 Multimedia.

"Klatka B", komediowy horror, podbija serca internautów. Serial z chrypiącą Baśką w roli głównej trafił też do jednego z kanałów tematycznych Polsatu.

— To ewenement na skalę europejską, gdy produkcja dedykowana do internetu trafia do telewizji, do Polsat Play. W internecie klipy związane z serialem miały ponad 20 mln odtworzeń, a jego zasięg można porównać do mocy niedużej stacji telewizyjnej — dodaje Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy.

Wyjść z klatki

"Klatka B" to niejedyny produkt A2, który z sieci zawędrował do telewizji. Już wkrótce na antenę TV4 trafi animowany "N1ckola".

— To mały biznes, ale na pewno rozwojowy. Bardziej przyszłościowy niż np. wydawanie prasy — uważa Łukasz Wachełko, analityk DB Securites.

A2 intensywnie promuje nowopowstałą "N1ckolę", serial na licencji zakupionej od twórców kultowego serialu "Lonelygirl15", którego każdy odcinek w serwisie YouTube miał między 0,5 mln a 1,2 mln odsłon.

— Na razie nasza spółka inwestuje, przeciera szlaki. Pokazuje potencjał nowych form fabularnych dystrybuowanych na wielu platformach — mówi Marcin Męczkowski.

Widzi A2 jako niezły poligon doświadczalny.

"Klasa" znaczy kasa

— W ten sposób ATM uczy się, jak robić seriale niższym kosztem, na co w czasach kryzysu stacje telewizyjne szczególnie zwracają uwagę — ocenia Marcin Męczkowski.

W zeszłym roku A2 Multimedia miała 527 tys. zł przychodów.

Maciej Grzywaczewski zaznacza, że nie zapomina o rozwoju tradycyjnej gałęzi działalności spółki. Negocjuje właśnie z TVN kwestie seriali emitowanych raz w tygodniu. Mocną kartą w talii ATM Grupy ma się okazać odcinkowiec "Klasa", mogący powtórzyć sukces "Rancza". W sierpniu ruszy budowa studia telewizyjnego w Warszawie o powierzchni 3,6 tys. m. kw.

— Mamy 20 proc. rynku niezależnej produkcji telewizyjnej w Polsce, dlatego chcemy mocniej wejść w produkcję filmów z udziałem zagranicznych potentatów. Naszym wkładem w takie spółki będzie miasteczko filmowe w Bielanach Wrocławskich, którego rozbudowa ruszy wkrótce — mówi Maciej Grzywaczewski.

5-10

tys. dolarów Tyle kosztuje docinek seriali internetowych produkcji C-Spot, firmy założonej przez koncern Sony.

5-10

tys. zł Tyle odcinek kosztuje najpopularniejszych polskich seriali w sieci.

2

Tyle seriali internetowych produkowanych przez A2 Multimedia trafiło lub wkrótce trafi do tradycyjnej telewizji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy