ATM Grupa kręci w internecie

Karol Jedliński
02-06-2009, 11:23

Spółka ATM chce zarabiać na serialach w  sieci. W realu coraz bliżej jest wejścia na antenę TVN i kolejnych produkcji filmowych.

Największy w Polsce niezależny producent telewizyjny nie chce budować swojej siły tylko na serialach produkowanych na mały ekran. Choć oczywiście to tradycyjne odcinkowce przez najbliższe lata będą stanowić o sile ATM Grupy, to jednak kuszący i perspektywiczny jest ekran komputerowy. ATM i Agora (poprzez firmę A2 Multimedia) zagospodarują rynek seriali internetowych.

— Reklamodawcy lubią to, że widz siedzi 30 cm od ekranu — zaznacza Marcin Męczkowski, członek zarządu i dyrektor programowy A2 Multimedia.

"Klatka B", komediowy horror, podbija serca internautów. Serial z chrypiącą Baśką w roli głównej trafił też do jednego z kanałów tematycznych Polsatu.

— To ewenement na skalę europejską, gdy produkcja dedykowana do internetu trafia do telewizji, do Polsat Play. W internecie klipy związane z serialem miały ponad 20 mln odtworzeń, a jego zasięg można porównać do mocy niedużej stacji telewizyjnej — dodaje Maciej Grzywaczewski, wiceprezes ATM Grupy.

— Na razie nasza spółka inwestuje, przeciera szlaki. Pokazuje potencjał nowych form fabularnych dystrybuowanych na wielu platformach — mówi Marcin Męczkowski. — ATM uczy się, jak robić seriale niższym kosztem, na co w czasach kryzysu stacje telewizyjne szczególnie zwracają uwagę

Maciej Grzywaczewski zaznacza, że firma nie zapomina o rozwoju tradycyjnej gałęzi działalności spółki. Negocjuje właśnie z TVN kwestie seriali emitowanych raz w tygodniu.

— Mamy 20 proc. rynku niezależnej produkcji telewizyjnej w Polsce, dlatego chcemy mocniej wejść w produkcję filmów z udziałem zagranicznych potentatów. Naszym wkładem w takie spółki będzie miasteczko filmowe w Bielanach Wrocławskich, którego rozbudowa ruszy wkrótce — mówi Maciej Grzywaczewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / ATM Grupa kręci w internecie