Atrium idzie na zakupy

EG
opublikowano: 14-03-2011, 00:00

Izraelska spółka ma do wydania 800 mln EUR. Jej najważniejszymi rynkami będą Polska, Czechy i Słowacja.

Izraelska spółka ma do wydania 800 mln EUR. Jej najważniejszymi rynkami będą Polska, Czechy i Słowacja.

Notowany na giełdach w Wiedniu i Amsterdamie Atrium European Real Estate wypracował w 2010 r. 125,8 mln EUR zysku brutto po stracie 486,6 mln EUR w 2009 r. Marża operacyjna wzrosła do 88,8 proc., przychody z wynajmu o 1,8 pkt proc., do 151,5 mln EUR.

— W czasie kryzysu skupialiśmy się na poprawie wydajności i wyników centrów handlowych. Teraz chcemy powiększać portfel —mówi Rachel Lavine, prezes Atrium.

Polska jest dla spółki najważniejszym rynkiem. Tu zlokalizowane są jej nieruchomości, które stanowią ponad 40 proc. wartości portfela.

— Prowadzimy due diligence dwóch potencjalnych zakupów. Na inwestycje w tym roku możemy wydać nawet 700- -800 mln EUR — mówi prezes.

Atrium chce kupować duże centra handlowe z dużym hipermarketem. Oprócz Polski spogląda na Czechy i Słowację.

W 2010 r. spółka podpisała wstępną umowę zakupu warszawskiej Promenady. Zapłaciła 170 mln EUR. Kolejne 10,6 mln EUR przeznaczyła na zakup działki w sąsiedztwie z potencjałem rozbudowy o 20 tys. mkw. powierzchni najmu.

Na zamknięcie czeka przejęcie pozostałych 50 proc. udziałów Forum Koszalin od holenderskiego Multi Corporation. Pod koniec roku ruszy rozbudowa Galerii Mosty w Płocku. Obecnie ma ona 12,3 tys. mkw. pod najem, po rozbudowie zyska 7 tys. mkw. Ruszy także budowa hali o powierzchni 5 tys. mkw. dla Media Markt w Gdyni.

— W tym roku zaczniemy także budować pierwszy pokryzysowy projekt — Felicity w Lublinie z 70 tys. mkw. powierzchni — mówi Rachel Lavine.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu