Audi powoli odrabia straty

opublikowano: 13-08-2019, 22:00

Sprzedaż koncernu spada na niemal wszystkich rynkach. Jest i dobra informacja po siedmiu miesiącach tego roku: spada wolniej.

W czerwcu 2019 r. „PB” informował, że Audi najmocniej hamuje w Polsce. Po pięciu miesiącach tego roku zainteresowanie autami spod znaku czterech pierścieni spadło nad Wisłą o prawie 12 proc. (r/r), a globalny spadek wynosił blisko 6 proc. Na koniec lipca 2019 r. sytuacja wygląda nieco lepiej, ale tylko globalnie. Na świecie zarejestrowano 1,06 mln aut tej marki, co oznacza spadek o 4,8 proc. Na koniec lipca Audi mogło się pochwalić 7630 rejestracjami nowych aut, czyli liczbą o 17,6 proc. mniejszą niż przed rokiem.

— Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP [nowa procedura homologacyjna — przyp. red.] powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży. Teraz wracamy na spokojne wody i wyraźnie stabilizujemy sprzedaż, bo wcześniej przygotowaliśmy się na drugi akt WLTP. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne — mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży Audi.

Pozytywnie nastawiony jest również polski odział firmy.

— Od początku roku odczuwaliśmy skutki ograniczonej dostępności wielu wariantów modelowych, będącej następstwem nowego cyklu testowegoWLTP. Sprzedaż utrudniały wprowadzone w Polsce od stycznia zmiany podatkowe. Niemniej oczekujemy wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w drugiej połowie roku — mówi Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce.

Jedynymi rynkami, na których po siedmiu miesiącach tego roku Audi zyskało, są Francja (wzrost o 4,6 proc.) i Chiny (wzrost 2,5 proc.). Szczególnie pozytywna dla firmy jest poprawa na drugim z tych rynków, bo po pięciu miesiącach 2019 r. notowała tam prawie 2-procentową stratę. Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla Audi na świecie. To chiński wzrost odpowiada za zmniejszenie globalnej straty niemieckiego producenta.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane