Audi powoli odrabia straty

opublikowano: 13-08-2019, 22:00

Sprzedaż koncernu spada na niemal wszystkich rynkach. Jest i dobra informacja po siedmiu miesiącach tego roku: spada wolniej.

W czerwcu 2019 r. „PB” informował, że Audi najmocniej hamuje w Polsce. Po pięciu miesiącach tego roku zainteresowanie autami spod znaku czterech pierścieni spadło nad Wisłą o prawie 12 proc. (r/r), a globalny spadek wynosił blisko 6 proc. Na koniec lipca 2019 r. sytuacja wygląda nieco lepiej, ale tylko globalnie. Na świecie zarejestrowano 1,06 mln aut tej marki, co oznacza spadek o 4,8 proc. Na koniec lipca Audi mogło się pochwalić 7630 rejestracjami nowych aut, czyli liczbą o 17,6 proc. mniejszą niż przed rokiem.

— Wyzwania związane z przejściem na cykl testowy WLTP [nowa procedura homologacyjna — przyp. red.] powodowały w ubiegłym roku nadzwyczajne fluktuacje w sprzedaży. Teraz wracamy na spokojne wody i wyraźnie stabilizujemy sprzedaż, bo wcześniej przygotowaliśmy się na drugi akt WLTP. Oczekujemy, że w drugiej połowie roku wyniki handlowe będą pozytywne — mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży Audi.

Pozytywnie nastawiony jest również polski odział firmy.

— Od początku roku odczuwaliśmy skutki ograniczonej dostępności wielu wariantów modelowych, będącej następstwem nowego cyklu testowegoWLTP. Sprzedaż utrudniały wprowadzone w Polsce od stycznia zmiany podatkowe. Niemniej oczekujemy wzrostu sprzedaży, zwłaszcza w drugiej połowie roku — mówi Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce.

Jedynymi rynkami, na których po siedmiu miesiącach tego roku Audi zyskało, są Francja (wzrost o 4,6 proc.) i Chiny (wzrost 2,5 proc.). Szczególnie pozytywna dla firmy jest poprawa na drugim z tych rynków, bo po pięciu miesiącach 2019 r. notowała tam prawie 2-procentową stratę. Chiny są największym i najważniejszym rynkiem dla Audi na świecie. To chiński wzrost odpowiada za zmniejszenie globalnej straty niemieckiego producenta.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy