Audi spodobało się kobietom w Chinach

DI, Bloomberg
opublikowano: 2015-12-01 11:05

Audi zmienia swój wizerunek na chińskim rynku i nie jest już marką kojarzoną tylko z urzędnikami państwowymi lub przedsiębiorcami.

Zhang Hang jest żywym zaprzeczeniem starego stereotypu związanego z Audi w Chinach. Kobieta jest projektantem mebli i zastanawia się nad zakupem audi. Podobnych pań jest tam więcej.  

Audi A3
Audi A3
Audi

Samochody marki Audi stanowiły pod koniec lat 80-tych aż 70 proc. rządowych i firmowych flot w Chinach. Niemieckie pojazdy kojarzyły się z urzędnikami lub bogatymi przedsiębiorcami. Bloomberg podaje, że obecnie kobiety stanowią już około jedną trzecią kupujących Audi w Chinach, a wskaźnik ten jest jeszcze wyższy w bogatszych regionach wschodnich. 

Chinki szczególnie chętnie kupują mały kompaktowy model A3, sportowy wóz o nazwie TT i mniejsze SUV-y. Lubią także dodatkowe funkcje, jak automatyczne parkowanie.