Audi szybko odrabia straty

opublikowano: 15-12-2019, 22:00

2019 r. nie był łatwy dla Audi w Polsce, ale w listopadzie sprzedaż poszybowała o 31 proc.

W listopadzie Audi mocno przyspieszyło na niemal wszystkich rynkach, na których jest obecne. Dzięki dostarczeniu ponad 163,5 tys. aut marka odnotowała wzrost o ponad 23 proc. w porównaniu z listopadem 2018 r. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w jej historii. Największy wzrost nastąpił na rynkach: hiszpańskim (o 45 proc.), brytyjskim (o 37,5 proc.) i francuskim (o 34,5 proc). W Polsce listopad 2019 r. był o 31,3 proc. lepszy od zeszłorocznego. Na wszystkich europejskich rynkach zarejestrowano 58,3 tys. aut spod znaku czterech pierścieni, o 33 proc. więcej niż w listopadzie 2018 r. To dowód, że Audi szybko podnosi się po kłopotach z dostępnością samochodów na Starym Kontynencie, wynikającą z nowych restrykcyjnych europejskich norm WLTP. A to właśnie brak samochodów był główną przyczyną spadków rejestracji. Jedynym rynkiem, na którym w listopadzie marka odnotowała spadek (o 8,8 proc.), była Brazylia.

Dobra listopadowa passa przełożyła się na lepsze wyniki w ujęciu rocznym. Od stycznia do końca listopada 2019 r. na świecie zarejestrowano 1,66 mln aut tej marki (wzrost o 0,7 proc.), z czego 707,6 tys. w Europie (wzrost o 2,2 proc.). W Polsce od początku roku nowych nabywców znalazło 12,2 tys. sztuk. To prawie o 9 proc. mniej niż rok temu, jednak nie jest to już największy spadek zainteresowania na jednostkowym rynku. Ten (o 17 proc.) odnotowano w Meksyku. Liczba zarejestrowanych aut tej marki nad Wisłą daje (na koniec listopada) jej trzecie miejsce (za BMW z 18,1 tys. rejestracji i Mercedesem z 18 tys.) w polskim segmencie premium. W Chinach — najważniejszym, bo największym dla Audi rynku — zarejestrowano w 2019 r. 618,6 tys. samochodów, o 3,5 proc. więcej niż rok temu.

— Mimo coraz trudniejszych warunków rynkowych wciąż spodziewamy się, że nasze dostawy do klientów w całym roku będą nieco wyższe niż w poprzednim — mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu Audi.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy