Audi zrobi SUV-a nawet z malucha

ŁO
opublikowano: 02-08-2019, 17:11

Wydawało się, że mamy sam środek sezonu ogórkowego i czołowi producenci aut wzięli sobie wolne od premier. Nagle Audi wybudziło wszystkich z wakacyjnego letargu.

Moda na SUV-y trwa w najlepsze, więc producenci sięgają po coraz bardziej kreatywne sztuczki, żeby przekonać klientów o pożądanym rodowodzie aut. Czasem efekty wyglądają śmiesznie, ale nie brakuje też udanych zabiegów.  

Wyświetl galerię [1/2]

Audi A1 citycarver

ARC

Design jednym może się podobać, innym nie za bardzo, ale jedno jest pewne - obok audi A1 citycarver trudno przejść obojętnie.  

Nowa wersja tego malucha nie jest oczywiście żadnym SUV-em, ani tym bardziej terenówką, ale stylistycznie nawiązuje do takich pojazdów. Pakiet przeróbek zawiera m.in. dyskretne osłony na nadkola, dodatkowe listwy na progach bocznych, czy zmienioną osłonę chłodnicy w kolorze matowej czerni, która znana jest doskonale z modeli z rodziny Q. Producent przeprojektował również tylny zderzak, upodabniając go wyraźnie do przedniej części.  

Citycarver bazuje na standardowym A1 sportback, czyli najmniejszym audi w ofercie. Audi możliwości terenowe dostrzega w większym prześwicie, który uzyskano dzięki nowemu zawieszeniu i większym kołom. Cztery dodatkowe centymetry nie pozwolą oczywiście przejechać przez rzekę, ale według producenta pomogą poruszać się po wiejskich drogach i wypełnionej wysokimi krawężnikami miejskiej dżungli. Poza tym, do takiego samochodu po prostu lepiej się wsiada, o poprawionej widoczności nie wspominając.  

Nie znamy jeszcze cennika citycarvera, ale w podstawowej wersji za A1 sportback trzeba zapłacić co najmniej 89 tys. złotych, więc taniej na pewno nie będzie. Samochód pojawi się w salonach jesienią tego roku.  

Audi to nie jedyna firma, która przeglądając katalogi zamówień zorientowała się, że ludzie polubili SUV-y i już nie przeszkadza im, że inne modele tylko je udają. Podobnie robi choćby Ford, który lansuje ostatnio ka+, fiestę i nowego focusa w wersji active, z terenowymi nakładkami i podwyższonym zawieszeniem. Co więcej, na swojej stronie umieszcza je w zakładce o nazwie „SUV & Crossover” obok „rasowych” modeli tego typu - kuga i edge.  

A1 z terenowymi dodatkami to zresztą nie jedyny eksperyment Audi pokazany w ostatnich tygodniach. Niemcy dodają do swojej oferty również Q3 sportback, czyli kompaktowego SUV-a o kształtach coupe. To coś dla osób, które kochają jedno i drugie, ale nie potrafią się zdecydować, dlatego dostają auto skrojone na miarę ich potrzeb, fantazji i marzeń. Przód nie różni się niczym od standardowego Q3, ale z tyłu to już zupełnie inna bajka, bo dach opada delikatnie i płynnie jak w typowym coupe.  

Audi i w tym przypadku podąża za rynkowymi trendami. Podobne stylistyczne hybrydy mają w swoich ofertach choćby Mercedes, czy BMW, czyli bezpośredni rywale firmy z Ingolstadt.

81a6d2b2-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy