Czytasz dzięki

Auta premium dochodzą do siebie

opublikowano: 06-07-2020, 22:00

Drogie samochody dość łagodnie przeszły infekcję. W czerwcu 2020 r. na drogi wyjechało ich o 58 proc. więcej niż w maju i o 11 proc. więcej niż przed rokiem.

Samochodowy segment premium podnosi się po pandemicznej zawierusze znacznie szybciej niż średnia półka, choć na koniec półrocza 2020 kosztownych aut zarejstrowano mniej niż przed rokiem.

— Rynek aut klasy premium po kwietniowym załamaniu ożywił się w maju, a w czerwcu nie zwolnił tempa — przez miesiąc Polacy kupili i zarejestrowali blisko 6,4 tys. nowych samochodów tego segmentu. To o 58 proc. więcej niż maju oraz o 11,2 proc. więcej niż w czerwcu 2019 r. — podkreśla Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Lider luksusu

W połowie 2020 r. krajowe wydziały komunikacji zarejestrowały ponad 32,7 tys. aut z wyższej półki. To o 13,3 proc. mniej niż w pierwszej połowie 2019 r. Dla porównania: liczba rejestracji wszystkich osobówek na koniec półrocza 2020 była mniejsza w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 35,4 proc. Na koniec czerwca liderem polskiego rynku jest Mercedes. Koncern na swoim koncie ma ponad 8,1 tys. zarejestrowanych samochodów, co jest wynikiem o 11,05 proc. mniejszym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Polacy najchętniej wybierali modele: klasa A (1166), CLA (969) oraz GLE (918). Drugie miejsce przypadło BMW.

Zarejestrowano blisko 7,8 tys. aut tej marki (o 20,21 proc. mniej niż przed rokiem) — najwięcej: BMW 3 (1403), X5 (1037) oraz X3 (944). Trzecie było Audi. Od stycznia do czerwca tego roku tablice założono na nieco ponad 6,4 tys. samochodów tego producenta. To rezultat o 0,8 proc. gorszy niż w tym samym okresie 2019 r. Najchętniej wybierano: Q5 (1249), Q3 (935) i A4 (792). W czołowej czwórce, do której należy około 85 proc. rynku premium, znalazło się również Volvo. W pierwszym półroczu 2020 Polacy kupili i zarejestrowali ponad 5,5 tys. aut tej marki — o 6,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Liderem w gamie szwedzkiego producenta był model XC60 (2240).

Największy przegrany

Mimo znacznego ożywienia sprzedaży na koniec półrocza żadna z marek z pierwszej dziesiątki nie była na plusie w zestawieniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Największy procentowy spadek liczby rejestracji zanotował Jaguar — minus 47,35 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane