Auta z Frankfurtu

OSZ, DI, PAP
opublikowano: 2013-09-12 00:00

Trwają targi we Frankfurcie. Szeroka publiczność może podziwiać auta od soboty, ale my już wybraliśmy najciekawsze premiery

MERCEDES S 500 INTELLIGENT DRIVE

FOT. BLOOMBERG
FOT. BLOOMBERG
None
None

Mercedes-Benz pokazał podczas targów we Frankfurcie prototypowy samochód, który po raz pierwszy w historii bez udziału kierowcy przejechał ponad 100 km w normalnym ruchu drogowym w Niemczech. Pojazdem badawczym była flagowa limuzyna koncernu ze Stuttgartu S 500 Intelligent Drive, wzbogacona o dodatkowy system radarów i kamer monitorujących sytuację drogową wokół niej. Pojazd w sierpniu pokonał trasę między Mannheim a Pforzheim, którą 125 lat temu przebyła automobilem Bertha Benz, aby wykazać, że pojazdy konstruowane przez jej męża Karla Benza nadają się do codziennego użytku. Więcej na moto.pb.pl. [DI, PAP]

PORSCHE 918 SPYDER

Porsche zaprezentowało we Frankfurcie gotową do produkcji wersję modelu 918 Spyder. Konstruktorzy wyposażyli auto w benzynowy silnik V8 o pojemności 4,6 litra i dwie elektryczne jednostki. Samochód będzie miał moc 875 KM. Nowe porsche rozpędza się do 345 km/h, a pierwszą „setkę” osiąga po 2,8 sekundy. Porsche wyprodukuje ledwie 918 egzemplarzy hybrydowego superauta. Ceny będą się zaczynać od ponad 780 tys. EUR, czyli ponad 3,3 mln zł. Lista chętnych jest już w 50 proc. zapełniona. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów jesienią 2014 r. [OSZ]

VOLKSWAGEN GOLF SPORTSVAN

Niemiecki producent ujawnił pierwsze zdjęcia nowej wersji popularnego golfa. Prototyp modelu Volkswagen Golf Sportsvan może być zapowiedzią nowej ewolucji modelu Golf Plus. Niemcy opisują samochód jako kompaktowego minivana. Auto będzie dłuższe od obecnie oferowanego Golfa Plus o 134 mm, a od podstawowego Golfa VII w wersji 5-drzwiowej o 83 mm. Dzięki większym rozmiarom w bagażniku zmieści się dodatkowo 74 litry ładunku. Auto pokazano podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. [OSZ]

BMW I8

Hybrydowe BMW i8 zadebiutowało podczas Frankfurt Motor Show cztery lata po tym, jak podczas tego samego salonu Niemcy pokazali prototyp tego samochodu. Pod względem stylistycznym wersja produkcyjna „złagodniała” w porównaniu z koncepcyjnym pojazdem. Auto jest nieznacznie większe od Audi R8, jednego z głównych konkurentów. Dzięki użyciu lekkich materiałów BMW jest jednak lżejsze o 70 kg od rywala. Hybrydowe superauto BMW napędza silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra i mocy 231 KM oraz elektryczna jednostka, która dodaje 131 KM. Przy pełnej mocy auto rozpędza się do „setki” w 4,4 sekundy. Producent nie podał, ile trzeba będzie zapłacić za hybrydowe superauto. „Auto Express” twierdzi jednak, że BMW i8 ma trafić do salonów jeszcze w tym roku, a ceny będą się zaczynać od około 120 tys. EUR. [OSZ]

VOLVO CONCEPT COUPE

Szwedzka marka znana jest z konserwatywnej stylistyki, a kolejne modele wprowadzane na rynek zawsze były raczej stylistyczną ewolucją poprzednich aut. Tym razem Volvo naprawdę odmieniło swoje oblicze, choć mocno nawiązuje też do modelu P1800, słynnego coupe z lat 60. Znakiem rozpoznawczym nowej koncepcji mają być dzienne światła LED ułożone w literę „T”. Concept Coupe napędzany jest systemem hybrydowym z benzynowym silnikiem Drive-E o pojemności 2.0 litrów, który ma osiągać moc około 400 KM. Nowe coupe Volvo jest typowym pojazdem koncepcyjnym, który jest bazą dla przyszłych modeli koncernu. Thomas Ingenlath, który odpowiada w firmie za design, poinformował, że choć SUV XC90 jest zupełnie innym typem pojazdu, to całkowicie nowa wersja tego auta, która zadebiutuje w przyszłym roku, będzie nawiązywała do coupe. [OSZ]