Auto do floty: Bardzo odważne posunięcie

opublikowano: 06-07-2012, 11:33

To auto jak na dzisiejsze czasy awangardowe. Na szczęście w całkiem przyzwoitej w segmencie D premium cenie. Kierownik w DS5? Czemu nie? Może czasem warto wysiąść z Audi czy Volvo, by spróbować premium we francuskim cieście. Auto do floty: Citroen DS5.

Do twojej floty wybraliśmy…

Wyświetl galerię [1/3]

Citroen DS5 (fot. Citroen)

Citroena DS5, 2,0 HDi 160 Automat So Chic za 123 200 zł.

Proponujemy mocniejszego diesla, bo to optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę osiągi, cenę i koszty eksploatacji. Słabszy zupełnie nie pasuje do aparycji auta. Mocniejsza – 200-konna – jednostka benzynowa nie powala osiągami. Hybryda… no cóż, jest droga. Proponujemy automat.

Nie dlatego, że ręczna skrzynia jest kiepska. Proponujemy go dla wygody. No i automatyczna skrzynia pasuje do nieco patetycznego charakteru DS5. Według nas środkowa wersja wyposażenia zadowoli większość użytkowników. 18-calowe felgi dodadzą powagi, chromowane wstawki – szyku, a reszta zapewni akceptowalny poziom komfortu i całkiem niezły bezpieczeństwa.

Wyposażenie

Chic. ABS, kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy. Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Te ostatnie również z tyłu. Przednie światła przeciwmgielne (z doświetlaniem zakrętów), automatyczny włącznik świateł mijania i wycieraczek. Do kompletu system wspomagający ruszanie na wzniesieniu. Elektryczny hamulec postojowy.

Na tylnej kanapie (składanej 60/30) isofix. LED-owe światła do jazdy dziennej. Ta wersja ma regulowane na wysokość fotele kierowcy i pasażera. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna (z nawiewami w drugim rzędzie), skórzana kierownica oraz elektrycznie sterowane i ogrzewane boczne lusterka. Elektrycznie otwierają się również boczne szyby. Wewnętrzne lusterko wsteczne – elektrochromatyczne.

Jest centralny podłokietnik, a w tylnej kanapie otwór na narty. Już w podstawowej wersji auto uruchamia się przyciskiem „start”. Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem. Dla ekoamatorów – wskaźnik zmiany biegów (nie ma go jedynie w 200-konnej wersji benzynowej). Jest ekran wielofunkcyjny, komputer pokładowy oraz radio CD z MP3 oraz gniazdem USB. Tapicerka – materiałowa.

Na zewnątrz sporo chromowanych dodatków. Jak na premium przystało, lusterka, zderzaki i klamki w kolorze nadwozia. Jeśli zechcemy wybrać wersję dla najsłabszego diesla (1,6 e-HDi 110) to auto spocznie na 16-calowych alufelgach. W pozostałych przypadkach – na 17-calowych. Sportowego sznytu dodaje podwójna końcówka układu wydechowego. Chic dostępny jest dla silników: 1,6 THP 155, 1,6 e-HDi 110 i 2,0 HDi 160. Najtańszy DS5 w tej wersji kosztuje 99 900 zł (to 1,6 e-HDi, które nie jest dostępne z lepszymi pakietami).

So Chic. Dwie literki więcej w nazwie zobowiązują. Zatem do wersji Chic dołożono (poza literkami): system Citroen eTouch (połączenie alarmowe, połączenie z pomocą drogową z lokalizacją). Jeśli auto wyposażymy w 19-calowe felgi, pojawi się czujnik ciśnienia w oponach. Odpowiednią dawkę promieni słonecznych zapewni trzyczęściowy dach panoramiczny, a samoocenę podniosą chromowane wstawki na progach. Przytulności kabinie dodaje oświetlenie przestrzeni pod nogami kierowcy i pasażera. Podświetlone są również progi, ale tylko w wersji z hybrydą pod maską. Natomiast w każdej wersji silnikowej jest podświetlenie sufitowej konsoli diodami LED. W konsoli sufitowej jest też schowek na okulary. Przednie szyby boczne – wielowarstwowe. Na środkowej konsoli stylizowany zegar analogowy.W standardzie także zestaw głośnomówiący bluetooth i czujniki parkowania z tyłu. Szyku dodają drobne chromowane wstawki w klamkach. Tapicerka – skórzano-materiałowa. Auto w tej wersji spoczywa na 18-calowych felgach (jeśli wybierzemy benzynowy 200-konny silnik, to standardem będą felgi 19-calowe). Ceny? O 10 tys. wyższe niż w wersji Chic (zaczynają się od 113 200 zł). Pakiet wyposażenia So Chic dostępny jest dla silników: 1,6 THP 155, 1,6 THP 200, 2,0 HDi 160 i 2.0 HDi Hybrid4.

Sport Chic. Wersja topowa. Zarezerwowana dla najmocniejszych jednostek (200-konnej benzyny, 160-konnego diesla i hybrydy) Ceny? Od 131 200 zł. W zamian uzupełnienie pakietu So Chic o: bi-ksenonowe reflektory z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, podgrzewanie przednich foteli (same fotele są inne niż w poprzednich wersjach). Standardowo… dywaniki i masaż w fotelu kierowcy (sterowanym elektrycznie). Podobnie sterowany, choć już bez masażu, jest fotel pasażera. Jest też skóra na desce rozdzielczej, skóra na fotelach i tylnej kanapie i kamera cofania, kolorowe wyświetlacze, podświetlenie klamek i schowków w przednich drzwiach. Czujniki parkowania – z przodu i z tyłu. Na pokładzie zainstalowano system VTH – to przezroczysty wskaźnik umieszczony w polu widzenia kierowcy (działa podobnie jak head-up display). Zamiast wielofunkcyjnego ekranu z niższych wersji wyposażenia pojawia się kolorowy 7-calowy wyświetlacz i nawigacja eMy Way z mapami Europy.

Miejsce

Bagażnik Citroena DS5 pomieści 465 l, a w wersji hybrydowej 325 litrów.

Silnik diesel

1,6 e-HDi 110. Czterocylindrowy, rzędowy, 8-zaworowy, turbo ze zmienną geometrią, dostępny wyłącznie z 6-biegową manualną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów MCP. Napęd na przednią oś.

poj. 1560 ccm moc 112 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 obr./min) 270 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,4 s prędkość maksymalna 191 km/h spalanie: w mieście 4,8 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km

2,0 HDi 160. Czterocylindrowy,rzędowy, 16-zaworowy, turbo zezmienną geometrią, dostępnyz 6-biegową manualną skrzyniąbiegów lub 6-stopniowymautomatem. Napęd na przednią oś.

poj.1997 ccmmoc163 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 2,0 obr./min)340 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,8 s

z automatem 10,1 s

prędkość maksymalna 215 km/hz automatem 212 km/hspalanie: w mieście 6,4 l/100 kmautomatem 7,9 l/100 kmpoza miastem 4,1 l/100 kmz automatem 5,1 l/100 km

Silnik hybrydowy

2,0 HDi Hybrid4. Silnik spalinowy: czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy diesel. Turbo ze zmienną geometrią.

poj. 1997 ccm moc 163 KM

Silnik elektryczny: synchroniczny, z magnesem stałym

moc 37 KM

Hybryda dostępna wyłącznie z manualną, sterowaną elektronicznie skrzynią biegów. Napęd na obie osie (przód napędzany przez silnik spalinowy, tył przez elektryczny).

moc układu hybrydowego 200 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,6 s prędkość maksymalna 211 km/h spalanie: w mieście 4,2 l/100 km poza miastem 4,0 l/100 km

Silnik benzynowy

1,6 THP 155. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, turbo, dostępny wyłącznie z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.

poj. 1598 ccm moc 156 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,4 obr./min) 240 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s prędkość maksymalna 202 km/h spalanie: w mieście 10,3 l/100 km poza miastem 5,6 l/100 km

1,6 THP 200. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, turbo, dostępny wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.

poj. 1598 ccm moc 200 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,7 obr./min) 275 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,2 s prędkość maksymalna 235 km/h spalanie: w mieście 8,9 l/100 km poza miastem 5,5 l/100 km

Warto kupić, bo…

Cena, jak na segment D premium, całkiem atrakcyjna.

Ciekawa stylistyka.Bogate wyposażenie standardowe.

Trzeba pamiętać, że…

Ergonomia wymaga przyzwyczajenia… długiego.

Nie można zamówić legendarnego hydropneumatycznego zawieszenia.

Nawet najmocniejsze silniki są… niezbyt emocjonujące.

Jak kupić, jak zapłacić?

99 900 – 175 900 zł brutto

Za gotówkę: 123 300 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 2425,06 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt samochodowy w banku BNP Paribas. Kwota kredytu – 98 560 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,74 proc., prowizja jednorazowa – 1 proc. Nie ma obowiązku wykupienia ubezpieczenia. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 30.05.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 2737,00 zł.

10 proc. proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,7 proc.

Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 2208,00 zł.

10 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33, proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych.

Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Volvo s60 D4 163KM Kinetic Mercedes C220 CDI BlueEfficienty 160KM** BMW 320d EfficientDynamic 163 KM** Audi A4 2,0 TDI 143 KM**

*auta z tego samego segmentu, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. ** cena nie zawiera dopłaty za automatyczną skrzynię biegów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu