Auto na gorące dni

LeasePlan Fleet Management
17-08-2010, 13:52

Temperatura przekraczająca 30 stopni Celsjusza, rozgrzany asfalt, spaliny, korek - to problem wszystkich kierowców. W jaki sposób firmy radzą sobie z problemem upałów w ramach polityki flotowej?

Wysokie temperatury to problem dotyczący, zarówno kierowców poruszają się pojazdami prywatnymi, jak i użytkowników aut służbowych. Upały są jednak bardziej uciążliwe dla tych, dla których auto stanowi narzędzie pracy. Jeżdżenie do klientów, dojazdy na  spotkania, czy przemieszczanie się pomiędzy kilkoma filiami firmy wymaga niejednokrotnie spędzania w samochodzie kilku godzin dziennie. Z tego względu, wiele firm stosuje w ramach polityki flotowej rozwiązania, pozwalające na zwiększenie komfortu jazdy użytkownikom pojazdów służbowych.
Jeszcze kilka lat temu tylko samochody dla dyrektorów oraz pracowników najwyższego szczebla charakteryzowały się wysokim standardem wyposażenia. Dziś większość aut flotowych posiada takie elementy jak, poduszka powietrzna, radio czy klimatyzacja. Pozwala to na podwyższenie prestiżu firmy, wzmocnienie jej wizerunku oraz dodatkowe motywowanie pracowników – mówi Anna Wiśniewska, Account Team Leader LeasePlan Fleet Management.
Zmiany w zarządzaniu flotą, jakie w ostatnich latach nastąpiły, wynikają w znacznym stopniu z ze zmian wizerunkowych oraz kadrowych. Firmy, aby nie tracić kluczowych pracowników musiały podnieść klasę pojazdów lub dostosować służbowe auta do poziomu obowiązującego w branży, np.: poprzez dodatkowe wyposażenie, takie jak klimatyzacja. Aktualnie można więc zaobserwować zrównanie standardów pojazdów służbowych w ramach przedsiębiorstw funkcjonujących w tej samej branży.
Coraz częściej pracodawcy pozwalają swoim pracownikom wybrać model auta lub jego wyposażenie, określając przy tym jedynie wysokość miesięcznych kosztów utrzymania pojazdu. Efekt motywacyjny takiego prostego działania może się okazać zaskakujący, w momencie kiedy pracownik może zadecydować o wyborze samochodu dopasowanego nie tylko do standardów firmy, ale i osobistych potrzeb - wyjaśnia Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy LeasePlan Fleet Management.


Według badań firmy LeasePlan Fleet Management, pojazdy służbowe zajęły pierwsze miejsce na liście najbardziej pożądanych benefitów pracy. Niejednokrotnie to właśnie możliwość użytkowania służbowego auta, oraz jego dodatkowe wyposażenie decydują o przyjęciu lub odrzuceniu oferty pracy. Warto jednak zaznaczyć, że tego typu rozwiązanie to również wymierne korzyści finansowe dla samych przedsiębiorców. Aby nagrodzić pracownika lub przekonać go do podjęcia pracy często wystarczy zwiększenie raty leasingu o 300 czy 400 złotych, tymczasem ta sama kwota przyznana pracownikowi w formie podwyżki nie odniosłyby znaczącego efektu motywacyjnego oraz zachęcającego.

LeasePlan Fleet Management (Polska) Sp. z o. o. jest częścią globalnego koncernu LeasePlan Corporation N.V., światowego lidera wśród firm zarządzania flotami samochodowymi. Na polskim rynku działa od roku 2001 i zarządza flotą przeszło 13 tys. samochodów, dla ponad 500 klientów. Zgodnie z danymi Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) spośród zrzeszonych w tej organizacji firm CFM LeasePlan posiada największy, bo 17% udział w rynku wyłącznego zarządzania oraz wynajmu długoterminowego. Oferuje kompleksowe usługi długoterminowego wynajmu pojazdów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: LeasePlan Fleet Management

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Auto na gorące dni