Autohero jest marką należącą do AUTO1 Group, międzynarodowej cyfrowej platformy motoryzacyjnej. Marka jest obecna w dziewięciu krajach Europy: Niemczech, Austrii, Szwecji, Holandii, Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Polsce. Umożliwia klientom m.in wygodny zakup samochodów używanych — cały proces odbywa się online. Marka od kilku miesięcy szykowała się do debiutu nad Wisłą. Teraz ostatecznie woduje projekt.
— Proces kupna auta odbywa się w pełni online, a każdy samochód jest starannie wyselekcjonowany i sprawdzony. Ponadto dostarczamy auta bezpłatnie do klienta na terenie całej Polski. W połączeniu z naszą roczną gwarancją i atrakcyjnym finansowaniem mamy szansę stworzyć najlepszą ofertę na rynku — przekonuje Konrad Selerski, prezes Autohero Polska.
Serwis ma w wirtualnym salonie kilkaset aut. Zgodnie z deklaracjami zarządu każde z nich jest sprawdzone.
— Weryfikację przeprowadzamy na kilku etapach. Samochody są sprawdzane zarówno przez pracowników naszej firmy, jak też ekspertów zewnętrznych, którzy przygotowują bezpłatny, precyzyjny raport o stanie technicznym — podkreśla Konrad Selerski.
Wszystkie samochody zakupione w Autohero są dostarczane do klientów pod wskazany adres bez żadnych dodatkowych kosztów. Bezpieczeństwo zakupu używanego auta przez internet zapewnia również roczna gwarancja oraz wynikające z przepisów 14-dniowe prawo do zwrotu pieniędzy.
Pieniądze na rozwój serwisów Grupa AUTO1 pozyskała z giełdy. 4 lutego spółka zadebiutowała na giełdzie we Frankfurcie. Jednym z głównych celów inwestycyjnych firmy po debiucie jest ekspansja Autohero, na którą zostanie przeznaczone ponad 750 mln EUR.
Kolejną nowością Grupy AUTO1 jest serwis kupimytwojsamochod.pl. Za pośrednictwem tej strony, której oficjalny start nastąpi w najbliższych dniach, będą pozyskiwane auta używane od prywatnych właścicieli w Polsce. Serwis ma działać podobnie do siostrzanych stron w innych krajach i obok źródeł instytucjonalnych być źródłem samochodów dla Autohero oraz platformy dla dilerów Auto1.com.
Gdy zapowiadaliśmy kilka lat temu, że sprzedaż samochodów przeniesie się do internetu, nie wszyscy się z nami zgadzali. Dziś widać już, że rynek podąża w stronę sprzedaży aut przez smartfona, a ten model biznesowy przyciąga następne firmy. Wejście każdego kolejnego gracza to dobra wiadomość, gdyż buduje świadomość nowych usług wśród użytkowników. W segmencie samochodów używanych chodzi nie tylko o możliwość zamówienia samochodu online, ale też o uczciwą informację o stanie technicznym pojazdu. Użytkownik jest gotów zapłacić więcej za samochód, którego stan techniczny jest mu znany czy objęty gwarancją. Myślę, że rolą platform internetowych jest nie tylko uproszczenie transakcji, ale też cywilizowanie rynku samochodów używanych. Nowe platformy nie powinny być jednak furtką do tego, aby w bardziej nowoczesny sposób sprzedawać samochody, których w Zachodniej Europie nikt już nie chce kupować.
