Partnerem sekcji jest TAURON

Autobus sam pojedzie po mieście

50 proc. - tyle pojazdów w Singapurze w 2050 r. ma mieć napęd elektryczny.

Volvo i uniwersytet z Singapuru rozpoczynają prace nad całkowicie autonomicznym elektrycznym pojazdem miejskim.

Zobacz więcej

PLATFORMA: Volvo wspólnie z Uniwersytetem Technologicznym Nanyang w Singapurze buduje w pełni autonomiczny autobus miejski. Do jego konstrukcji zostanie wykorzystany już jeżdżący po ulicach wielu miast Volvo 7900 Electric. Fot. ARC

Umowa koncernu i Uniwersytetu Technologicznego Nanyang (NTU) dotyczy współpracy w programie badań i rozwoju autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym.

To element działań Urzędu Transportu Lądowego w Singapurze (LTA), które mają na celu stworzenie nowych rozwiązań zrównoważonego środowiska miejskiego ukierunkowanego na transport publiczny i zastosowanie pojazdów autonomicznych. Singapur ogłosił, że takie autobusy zostaną wprowadzone w kilku rejonach Malezji do 2022 r.

Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologii autonomicznych w samochodach w transporcie publicznym. Wcześniej koncern wprowadził tę technologię w pojazdach wykorzystywanych w górnictwie, kamieniołomach i do wywozu odpadów.

— Obserwujemy szybko rosnące zainteresowanie zarówno pojazdami autonomicznymi, jak i pojazdami o napędzie elektrycznym w miastach na całym świecie — mówi Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Jako podstawowe dla realizacji programu wybrano dwa w pełni elektryczne 12-metrowe autobusy Volvo 7900 Electric, czyli tego samego typu, jak dostarczane miastom przez Volvo Buses już dzisiaj. Koncern i NTU stworzą rozwiązanie autonomicznego napędu na jego platformie.

Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym będzie używany w placówce testowej dla takich pojazdów, uruchomionej w Singapurze w listopadzie 2017 r. Na zamkniętym terenie specjaliści z NTU będą mogli przetestować nowe funkcje pojazdu i zbadać, w jaki sposób współdziała on z innymi użytkownikami ulic w różnych warunkach.

Drugi autobus będzie używany do testów w zajezdnimiejscowego operatora transportu publicznego. W zamierzeniu koncernu i uczelni autobusy powinny ładować swoje akumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni i parkować całkowicie samodzielnie, bez udziału kierowcy. Program współpracy Volvo Buses i Uniwersytetu Technologicznego Nanyang zaplanowano na dwa lata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym mają się pojawić na ulicach Singapuru na początku 2019 r.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Autobus sam pojedzie po mieście