Autonomiczne testy w gdańskim zoo

opublikowano: 23-09-2019, 22:00

W tym roku system radarowy, który pod kątem autonomicznej jazdy opracował zespół Continentala, został po raz pierwszy zastosowany w elektrycznym busie EZ10 francuskiej firmy EasyMile.

Pojazdy są właśnie testowane w Polsce — autonomiczny bus dowozi pasażerów do zoo w gdańskiej Oliwie. Continental zapowiada, że technologia, która pozwoli robotaksówkom na swobodną i bezpieczną jazdę w ruchu miejskim, jest prawie w całości dostępna już dziś, ale eksperci szacują, że potrzeba jeszcze około dekady, żeby robotaksówki stały się elementem ruchu drogowego. Aby pojazdy były bezpieczniejsze i lepiej przystosowane do codziennego użytkowania, konieczne jest opracowanie właściwych dla nich rozwiązań.

Ważnym elementem tych działań są projekty pilotażowe prowadzone w strefach zamkniętych i na wytyczonych trasach w miastach, w ramach których bada się możliwości rozwoju w pełni autonomicznych pojazdów. Próbne jazdy robotaksówki EZ10 w Polsce rozpoczęły się 6 września. Pojazd przewozi do 9 pasażerów, poruszając się po specjalnym pasie ruchu i kursuje między ulicą Spacerową a zoo w Oliwie. Trasa ma długość około kilometra, a jej przejechanie zajmuje 15 minut. Projekt potrwa do końca września.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu