Avis buduje flotę z hybryd

Samochód hybrydowy przestał być już tylko marketingową fanaberią. Zaczyna zarabiać. Na przykład w wypożyczalni.

Niemal dwa lata temu przekonywaliśmy, że samochody z napędem hybrydowym już są opłacalne („PB” z 21 listopada 2013 r.: „Hybryda tańsza od diesla nie tylko w mieście”). Od tamtego czasu pojawiło się kilka informacji o tym, że taki rodzaj napędu wybrało kilka firm. Dzisiaj mamy już jednak do czynienia ze swego rodzaju „przełomem”. Avis, międzynarodowa sieć wypożyczalni samochodów, tworzy — na razie w ramach eksperymentu — osobną pulę samochodów hybrydowych na wynajem dla klientów indywidualnych i biznesowych. W Europie i w Polsce już wcześniej pojawiły się samochody hybrydowe w wynajmie krótkoterminowym, ale były to raczej pojedyncze egzemplarze. Avis jako pierwszy w Europie Środkowej i Wschodniej stworzył oddzielną pulę takich aut. Składa się z 40 samochodów koncernu Toyota i — jak zapewniają przedstawiciele firmy — to początek rozwoju tej oferty.

— Pomysł na stworzenie grupy samochodów hybrydowych pojawił się już jakiś czas temu. Toyota jako pionier technologii hybrydowej wydawała się naturalnym partnerem. Technologia hybrydowa wyróżnia się niskim całkowitym kosztem eksploatacji i wysokim komfortem użytkowania.

Postawiliśmy na niezawodną markę i samochód, który będzie bardzo uniwersalny. Do naszej floty trafia najnowsza generacja modelu Toyota Auris Hybrid, która miała debiut w lipcu 2015 r. Jesteśmy pierwsi! — mówi Radosław Lesiak, dyrektor generalny Avis Polska. Firma ta interesuje się także samochodami o napędzie wyłącznie elektrycznym.

— Analizujemy potencjał rynku i zapotrzebowanie klientów. Jednak ze względu na bardzo ubogą infrastrukturę stacji ładowania tych samochodów uznaliśmy, że nie jest to jeszcze dobry czas. W krajach skandynawskich wynajem samochodów elektrycznych rośnie bardzo szybko, ale jest poparty m.in. dużym wsparciem państwa — dodaje Radosław Lesiak.

Wprowadzenie aut hybrydowych do oferty to eksperyment Avisu i Toyoty w wypożyczaniu. Ofertę wynajmu Toyot Auris Hybrid skalkulowano tak, by mogli z niej skorzystać klienci zainteresowani samochodami kompaktowymi z segmentu C lub większymi z segmentu D.

— Nasza grupa docelowa to głównie małe i średnie firmy. Liczymy także na duże zainteresowanie klientów indywidualnych. Samochody będą dostępne w całej Polsce, a przede wszystkim w największych miastach, w których są międzynarodowe lotniska — informuje Radosław Gutknecht, dyrektor sprzedaży i marketingu Avis Polska.

— Jesteśmy przekonani, że to bardzo dobry kierunek. Będziemy zbierali i analizowaliwyniki naszego eksperymentu. Jeżeli będą pozytywne, to mamy nadzieję podzielić się naszymi doświadczeniami z oddziałami Avisu w krajach bałtyckich — dodaje Radosław Lesiak. Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland, podkreśla, że Avis ma największą hybrydową flotę w wypożyczalniach samochodów w Polsce.

— Technologia hybrydowa budzi zainteresowanie klientów, co potwierdzają statystyki sprzedaży. Ale to wciąż dla wielu technologia niedostępna. Dlatego postanowiliśmy z Avisem uruchomić usługę wypożyczania takich samochodów — mówi Jacek Pawlak. Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, zwraca uwagę, że samochody hybrydowe tanieją.

— To dzisiaj naprawdę opłacalna alternatywa dla silników diesla. Szczególnie w mieście, gdzie korzyść z posiadania hybrydy jest największa. Przykład Avisa potwierdza, że oparcie biznesu na technologii hybrydowej się opłaca. A opłacałoby się jeszcze bardziej, gdyby pojawiły się chociaż drobne udogodnienia, np. w miastach — mówi Wojciech Drzewiecki.

Dodaje, że hybryda z wypożyczalni to okazja do przetestowania takiego auta w codziennej pracy.

— Nawet jeśli cena wypożyczenia będzie nieco wyższa niż odpowiednika z konwencjonalnym napędem, to szybko się zwróci dzięki ograniczonemu zapotrzebowaniu na paliwo — uważa szef Samaru. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Avis buduje flotę z hybryd