Aviva coraz śmielej poczyna sobie na rynku bankowym. W ciągu zaledwie pół roku udało jej się pozyskać dwóch nowych partnerów. W listopadzie ubezpieczyciel informował o rozpoczęciu współpracy z Eurobankiem. Od kwietnia zaś ruszyła sprzedaż jego polis w ING Banku Śląskim.

— Aviva dołącza do grona naszych strategicznych partnerów w zakresie bancassurance — mówi Katarzyna Stawecka, dyrektor banku w ING Banku Śląskim.
Na pierwszy ogień poszły ubezpieczenia turystyczne. Klienci Śląskiego mogą je kupić za pośrednictwem strony internetowej lub w bankowości elektronicznej. Obie strony deklarują, że to początek współpracy. W kolejnym etapie ma ona zostać rozszerzona na ubezpieczenia powiązane z kredytami. Innymi parterami ubezpieczeniowymi, z którymi współpracuje obecnie bank, są: Nationale- -Nederlanden, TU Europa i PZU. Ten ostatni zakład sprzedaje w okienkach banku polisy komunikacyjne i mieszkaniowe. Ostatnie działania pokazują, że Aviva postawia na ekspansję w segmencie bancassurance. I to w czasie, kiedy współpraca między ubezpieczycielami a bankami znajduje się w dołku. Jak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, w ubiegłym roku wartość rynku banccassurance wyniosła niecałe 10 mld zł. Trzy lata wcześniej było to aż 17 mld zł. Od wielu lat Aviva jest związana strategicznym sojuszem z bankiem BZ WBK. Sprzedaż ubezpieczeń odbywa się przez dwie spółki joint venture, które należą do obu partnerów. W 2010 r. Aviva podpisała porozumienia o współpracy w zakresie bancassurance z BGŻ. Nigdy nie zostało ono skonsumowane. Od 2014 r., kiedy bank stał się częścią grupy BNP Paribas, ubezpieczenia jego klientów przejęło towarzystwo Cardiff, które także należy do francuskiego banku.