Aviva stawia na dostęp do usług medycznych

Firma chce pobić własny rekord. Kołem zamachowym sprzedaży ubezpieczeń ma być ochrona zdrowia.

Brytyjski ubezpieczyciel jeszcze nigdy nie był nad Wisłą tak mocny jak teraz. Mimo słabej koniunktury w branży ubiegły rok miał rekordowy. Spółka majątkowa i życiowa zebrały łącznie ponad 2,6 mld zł składek i zarobiły 830 mln zł.

Adam Uszpolewicz, szef Avivy
Zobacz więcej

BEZ ZAKUPÓW:

Adam Uszpolewicz, szef Avivy Marek Wiśniewski

— Na wynik wpłynęła wysoka dywidenda z naszego PTE, która była efektem rozwiązania rezerw po przeniesieniu części funduszy do ZUS w 2014 r. — mówi Adam Uszpolewicz, szef Avivy w Polsce. Jest optymistą — liczy, że ten rok przyniesie dalszy wzrost wyników, zwłaszcza że mimo trudnej sytuacji w segmencie ubezpieczeniowym gospodarka ma się dobrze. Klienci są skłonni wydawać pieniądze na ubezpieczenia, trzeba tylko umiejętnie ich do tego zachęcić. Haczykiem Avivy ma być ochrona zdrowia.

— Chcemy położyć nacisk na dostęp do usług medycznych. Jest to obszar, w którym będziemy się rozwijać — podkreśla Adam Uszpolewicz. Aviva nie chce jednak na razie wprowadzać do oferty samodzielnych polis zapewniających leczenie szpitalne. To obecnie rynek niszowy, który nie będzie się rozwijał, dopóki nie zmienią się regulacje prawne. Ubezpieczyciel zamierza rozszerzać polisy ochronne o dodatkowe opcje, które będą dawały dostęp do różnego rodzaju usług i świadczeń medycznych.

Nie jest to strategia wyjątkowa w branży. Od kilku lat w ten sposób klientów stara się łowić Nationale Nederlanden, które mocno postawiło na polisy z dodatkowym pakietem ochronnym w przypadku zachorowania na raka. Sprzedają się dobrze, co dowodzi, że obszar zdrowia przyciąga klientów. Usługi medyczne dla klientów Avivy świadczą obecnie firmy asystenckie i Lux Med. Ubezpieczyciel zastanawia się, czy nie pójść krok dalej — myśli o partnerze, który dałby mu dostęp do szpitali.

— Nie zamierzamy kupować placówek medycznych, przydałby się nam jednak szeroki dostęp do nich — mówi Adam Uszpolewicz. Jak twierdzi, decyzja w tej sprawie zapadnie w drugiej połowie roku. Pierwszą ubezpieczyciel musi poświęcić na dostosowanie się do nowych regulacji prawnych, m.in. podatku od aktywów. Oprócz produktów ochronnych z dodatkiem zdrowotnym Aviva chce rozwijać sprzedaż polis mieszkaniowych i oszczędnościowych. Szef ubezpieczyciela nie traci wiary, że Polacy zaczną oszczędzać na emeryturę, choć przyznaje, że segment produktów inwestycyjnych radzi sobie bardzo słabo.

— Ostatnie zniżki na giełdzie sprawiły, że klienci nie są zainteresowani zakupem produktów inwestycyjnych. W szczególności dotyczy to wieloletnich ubezpieczeń ze składką regularną — mówi szef Avivy. Jego zdaniem, negatywnie na sprzedaż takich produktów wpływają także nowe regulacje, które rozkładają wypłatę prowizji dla pośrednika na kilka lat.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Aviva stawia na dostęp do usług medycznych