Aviva stawia na drobny biznes

Patrycja Łuszczyk
03-08-2017, 22:00

Oferta skrojona dla małych i średnich firm i racjonalne podejście do nowych technologii — to plan Avivy na najbliższą przyszłość.

Pierwsze półrocze 2017 pozwala branży ubezpieczeń optymistycznie patrzeć w przyszłość. Ubezpieczyciele doszli już do siebie po wojnie cenowej i zaczynają odważnie planować przyszłość. Aviva Polska nie jest tu wyjątkiem. W pierwszym półroczu odnotowała wzrost wskaźnika rentowności operacyjnej o 4,3 pkt. proc. (do 86,2 proc.), zysku operacyjnego o 9 proc. (do 450 mln zł) i wartości nowego biznesu, choć nieznaczny (ze 136 mln zł w pierwszym półroczu 2016 do 137 mln zł na koniec czerwca 2017 r.). Choć koniunktura jest dobra, rosną płace, to ubezpieczyciel odnotował spadek wartości składki przypisanej brutto. Kluczem do rozwiązania zagadki może być fakt, że Polacy wciąż nie mają wysokiej świadomości ubezpieczeniowej. W Niemczech w ten sposób oszczędza około 10-11 proc. społeczeństwa, w Polsce tylko około 2 proc. W kwietniu Aviva weszła z ofertą bancanssurance do ING Banku Śląskiego, gdzie sprzedaje polisy turystyczne, natomiast w Banku Zachodnim WBK sprzedaje Onkopolisę, czyli ubezpieczenie w razie zachorowania na raka. Wśród nowości jest również polisa Junior GO. Powstała ona w odpowiedzi na rządowy projekt 500+ i łączy w sobie cechy ochronne i inwestycyjne.

Celem wzrost
Zobacz więcej

Celem wzrost

Aviva, kierowana przez Adama Uszpolewicza, chce rosnąć i szuka jego nowych motorów.

Aviva przekonuje, że obie cieszą się sporą popularnością. Za optymizmem przemawia nie tylko unormowanie się stawek za OC komunikacyjne, któremu w dużej mierze Aviva zawdzięcza poprawę rentowności, ale również rozwijającą się kulturę porównywania cen w internecie. Ten drugi czynnikpowoduje, że spółka odnotowuje wzrost zysków z kanału bezpośredniego (telefon, internet).

— Często nasi klienci porównując oferty różnych ubezpieczalni, trafiają do nas przez internet. Czasem dzwonią, żeby dopytać o szczegóły, i właśnie w kanale direct domykają transakcję — mówi Adam Uszpolewicz, prezes Aviva Polska.

Za swoją kartę przetargową Aviva uważa koncentrację działań wokół polis ochronnych oraz ofertę uniwersalnych produktów. Również kapitał własny w wysokości 4 mld zł jest mocną stroną spółki. W pierwszympółroczu ubezpieczyciel z własnych pieniędzy wypłacił prawie 29 tys. świadczeń z ubezpieczeń na życie o łącznej wartości blisko 119 mln zł. Strategicznym kierunkiem jest dla Avivy rynek ubezpieczeń dla małych i średnich firm. Oferuje polisy dla samych przedsiębiorców, ich pracowników i rodzin. Okazję spółka wietrzy również w ubezpieczeniach grupowych i polisach majątkowych dla drobnego biznesu. Nie zniechęca się ani niskim poziomem świadomości ubezpieczeniowej Polaków, ani wieloma próbami konkurencji, która chce zagospodarować tę część rynku.

Aviva Polska omija jednak inwestycje w rozwiązania fintechowe. Udostępnia swoją przestrzeń start-upowcom i czasem korzysta z ich pomysłów, ale inwestować woli w to, co już okrzepło. Nie odcina się jednak zupełnie od nowych technologii. Przygląda się m.in. wdrożonemu niedawno w Wielkiej Brytanii rozwiązaniu korzystającemu przy ofertowaniu z Big Data. W porównaniu z Brytyjczykami nie mamy jeszcze cyfrowej wersji ksiąg wieczystych, ale dostępne technologie już teraz dają szansę na ograniczenie pytań dotyczących szczegółów np. ubezpieczanych domów czy mieszkań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Aviva stawia na drobny biznes