Avon podsumował 10 lat

Adam Brzozowski
27-02-2003, 00:00

Amerykański koncern kosmetyczny Avon podsumował 10 lat działalności w Polsce. W tym czasie firma zdobyła 10 proc. branżowego rynku.

Według przedstawicieli amerykańskiego koncernu Avon, Polska jest dla firmy siódmym rynkiem na świecie, ze średnią sprzedażą 150 mln USD (ponad 580 mln zł) rocznie. Udział w polskim rynku kosmetyków firma szacuje na 10 proc. i rośnie on od 1 do 2 proc. rocznie.

— Wzrost sprzedaży nie jest tak duży jak kiedyś, np. o 70 proc. rocznie, jednak pozostajemy liderem w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków — mówi Iwona Gniedziejko, przedstawiciel Avonu.

Całkowita wielkość inwestycji Avonu do 2003 r. wyniosła ponad 100 mln USD (389 mln zł) - z czego ponad 80 mln USD pochłonęła rozbudowa fabryki kosmetyków w Garwolinie, należącej wcześniej do Cory. Firma zamierza zainwestować w infrastrukturę zakładu kolejne 12 mln USD (około 35 mln zł).

Spółka zatrudnia obecnie 3,2 tys. osób, z czego 2,7 tys. w fabryce w Garwolinie, zaś 500 w firmie handlowej Avon Cosmetics Polska.

Spółka Avon Cosmetics zajmuje się sprzedażą i marketingiem produktów, obsługując polski rynek. Liczba werbowanych przez nią konsultantek wynosi obecnie 245 tysiący, zaś szacowana liczba klientów to 25 mln.

Firma Avon Operations produkuje kosmetyki i wysyła do krajów Europy, Azji i Afryki. W 1997 roku fabryka w Garwolinie wyprodukowała 7 mln sztuk produktów, zaś w 2003 zamierza wyprodukować 474 mln.

Obecnie w Garwolinie są produkowane m.in. wody toaleto- we, kremy, emulsje, żele i płyny do kąpieli oraz dezodoranty kulkowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Avon podsumował 10 lat