Polska edycja magazynu "BusinessWeek" zostaje zamknięta. Ostatni numer dwutygodnika ukazuje się w grudniu.
Jego wydawca AWR Wprost planował jeszcze niedawno zwiększenie częstotliwości "BusinessWeeka" i przekształcenie go w I kwartale 2006 r. w tygodnik.
W tym celu udało mu się pozyskać partnera finansowego, którego nazwa nie została podana. Amadeusz Król, dyr. generalny AWR Wprost, powiedział, że amerykański właściciel tytułu, wydawnictwo McGraw-Hill Co., i partner finansowy nie doszli do porozumienia co do wizji rozwoju pisma. Nałożyło się na to ogłoszenie przez McGraw-Hill Co. globalnej strategii dla "BusinessWeeka", według której edycje europejska i azjatycka przestaną się ukazywać i zastąpi je edycja amerykańska.
McGraw-Hill stawia też na rozwój wersji online tytułu i ma nadal inwestować w biura lokalne. Średnia sprzedaż "BusinessWeeka" w okresie I-IX br., wg ZKDP, wyniosła 13,5 tys. egz., a jego wpływy reklamowe w okresie I-X br., wg monitoringu Agory SA, 3,7 mln zł. Dziennikarze "BusinessWeeka" oraz redaktor naczelny Piotr Aleksandrowicz, jak przekazał Amadeusz Król, otrzymali propozycję pracy w AWR Wprost nad nowymi projektami. AWR Wprost ostatnio w krótkim czasie ograniczył swoje portfolio. W połowie br. sprzedał miesięcznik "Pani" Wydawnictwu Bauer, wcześniej zawiesił hobbystyczny "Rejs". Po zamknięciu "BusinessWeeka" AWR Wprost pozostanie wydawcą flagowego tygodnika "Wprost", "WiK-a" i hobbystycznego "Mojego Psa". (KP)
Źródło: Media&Marketing Polska Dzienny Serwis