AXA Assistance może wrócić do Polski

Inter Partner Assistance rozważa wykorzystanie marketingowej siły brandu spółki matki do ekspansji na rynku.

Francuska AXA to jeden z największych ubezpieczycieli na świecie. W Polsce jest obecny od pierwszej połowy lat 90. Już wtedy jego spółka AXA Assistance świadczyła usługi dla obcokrajowców przyjeżdżających do naszego kraju i wprowadzała na rynek pierwsze pakiety assistance. Kiedy w 2006 r. AXA ruszała ze sprzedażą ubezpieczeń nad Wisłą, zdecydowała się odejść na rynku asystenckim od stosowania głównej marki. Zastąpiła ją marką Inter Partner Assistance (IPA).

Na dwa fronty

Jak wynika z informacji „PB”, AXA Assistance znów może zaistnieć na polskim rynku. Jakub Ochal, rzecznik prasowy Inter Partner Assistance, potwierdza, że spółka zastanawia się nad wskrzeszeniem marki. Decyzja jeszcze nie zapadła. Jeśli firma się na to zdecyduje, zrealizuje zamiar w przyszłym roku.

— Nowa marka na razie nie zastąpi Inter Partner Assistance. Zastanawiamy się nad prowadzeniem biznesu jednocześnie pod dwoma brandami — mówi Jakub Ochal. Wyjaśnia, że spółka chciałaby wykorzystać siłę i rozpoznawalność marki AXA do ekspansji na polskim rynku. Mimo kilku lat obecności na rynku IPA jest gorzej rozpoznawalna poza rynkiem ubezpieczeniowym niż główna marka francuskiego giganta. Duża w tym zasługa agresywnego marketingu. Przez kilka lat AXA Direct była w czołówce rynku pod względem wydatków na reklamę telewizyjną. Jeden z przedstawicieli rynku ubezpieczeniowego twierdzi, że IPA nie jest jedyną firmą asystencką, która planuje sięgnąć po markę spółki matki, by pomóc sobie w ekspansji w nowych segmentach. Poza IPA (i PZU Assistance, które nie musi zmieniać marki, by nazywać się tak samo jak właściciel) liczącymi się podmiotami są Mondial (grupa Allianz), Europ (grupa Generali) oraz Coris (April) i Starter (ADAC). Właściciele dwóch ostatnich firm nie są szerzej znani na polskim rynku. Natomiast Mondial i Europ zaprzeczają, że planują zmieniać markę.

Święty Graal

IPA może wykorzystać siłę nowej-starej marki do ekspansji na rynku klientów biznesowych. To ważny element nowej strategii firmy asystenckiej, ogłoszonej na początku roku. Zakłada ona poszukiwanie szansy na wzrost na nowych rynkach, które nie są tradycyjnie penetrowane przez branżę asystencką. W grę wchodzi sprzedaż pakietów assistance np. dla energetyki, telekomunikacji czy handlu. Ten pomysł to święty Graal branży w Polsce, którego — mimo kilku pomniejszych sukcesów — nie udało się zdobyć. Od kilku lat firmy starają się wyjść poza współpracę z ubezpieczycielami (głównymi odbiorcami usług assistance), motoryzacją i bankami.

— Po ubiegłorocznej aferze z Energetycznym Centrum [firma dodawała polisy do rachunków za energię — red.] temat ubezpieczeń w energetyce jest spalony — mówi pośrednik ubezpieczeniowy.

1,2 mln Tylu Polaków w ubiegłym roku skorzystało z assistance.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / AXA Assistance może wrócić do Polski