Konkurenci mogą spać spokojnie. Wszystko wskazuje na to, że AXA, francuski ubezpieczyciel, ruszy ze sprzedażą dopiero pod koniec roku.
AXA miała ruszyć w czerwcu. Będzie spore opóźnienie
AXA miała ruszyć w czerwcu. Będzie spore opóźnienie
Konkurenci mogą spać spokojnie. Wszystko wskazuje na to, że AXA, francuski ubezpieczyciel, ruszy ze sprzedażą dopiero pod koniec roku.
Konkurenci mogą spać spokojnie. Wszystko wskazuje na to, że AXA, francuski ubezpieczyciel, ruszy ze sprzedażą dopiero pod koniec roku.
Francuska AXA to ubezpieczeniowy numer jeden w Europie. W Polsce ma działać poprzez oddział spółki zależnej AXA — Avanssure. Chce na początek sprzedawać polisy komunikacyjne przez telefon. Termin startu do tej pory nie został ujawniony. Rynek spekulował, że nastąpi on jeszcze w maju. Z kolei osobom werbowanym do pracy mówiono, że sprzedaż polis ruszy z początkiem czerwca.
Data ta wydaje się mało realna. AXA Avanssure na razie nie ma nawet notyfikacji polskiego nadzoru ubezpieczeniowego, która jest niezbędna do rozpoczęcia działalności operacyjnej w Polsce (zgodę ma natomiast sześć innych spółek z grupy AXA). Zezwolenia nie ma, choć jeszcze na początku roku Sławomir Billik, szef polskiej filii AXA Avanssure, informował, że dokumenty lada dzień trafią do Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. Na jakim etapie jest obecnie wniosek — nie udało nam się dowiedzieć. Prezes Billik od ponad tygodnia nie może znaleźć dla nas czasu.
Wejście na rynek z nową marką oraz sprzedaż polis przez telefon wymagają dużych nakładów na reklamę. TU Link4, które jako pierwsze ponad trzy lata temu rozpoczęło w Polsce sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie direct (z czasem także przez internet), wydało w pierwszym roku na promocję 37,88 mln zł (dane Export Monitora, nie uwzględniają rabatów). Głównie na telewizyjne spoty. O takim budżecie byłoby na pewno słychać w branży. Tymczasem, jak sprawdziliśmy w domach mediowych, AXA nie złożyła zapytań dotyczących zakupu czasu reklamowego i nośników reklamowych, a w stacjach telewizyjnych duże kampanie zamawia się średnio z trzymiesięcznym wyprzedzeniem.
Na razie, jak ustaliliśmy, polska filia AXA Avanssure jest w fazie wstępnej organizacji. Przeniosła się z biurowca w centrum stolicy do Warsaw Trade Tower na Woli. Agenci nieruchomości twierdzą, że Francuzi wynajęli aż 7 tys. mkw. powierzchni. Trudno to zweryfikować, bo AXA zastrzegła sobie klauzulę poufności.
— Na wyraźne życzenie klienta nie udzielamy żadnych informacji na temat kontraktu — mówi Paweł Kłosiński, odpowiadający za wynajem powierzchni w firmie Appolorida Poland, właściciel budynku.
Na recepcji goście AXA Avanssure (i Interpartner Assistance, innej spółki grupy) kierowani są na siódme piętro. Ma ono około 1,2 tys. mkw. powierzchni.
Podpis: Tomasz Brzeziński