AXA miała ruszyć w czerwcu. Będzie spore opóźnienie

Tomasz Brzeziński
01-06-2006, 00:00

Konkurenci mogą spać spokojnie. Wszystko wskazuje na to, że AXA, francuski ubezpieczyciel, ruszy ze sprzedażą dopiero pod koniec roku.

Francuska AXA to ubezpieczeniowy numer jeden w Europie. W Polsce ma działać poprzez oddział spółki zależnej AXA — Avanssure. Chce na początek sprzedawać polisy komunikacyjne przez telefon. Termin startu do tej pory nie został ujawniony. Rynek spekulował, że nastąpi on jeszcze w maju. Z kolei osobom werbowanym do pracy mówiono, że sprzedaż polis ruszy z początkiem czerwca.

Data ta wydaje się mało realna. AXA Avanssure na razie nie ma nawet notyfikacji polskiego nadzoru ubezpieczeniowego, która jest niezbędna do rozpoczęcia działalności operacyjnej w Polsce (zgodę ma natomiast sześć innych spółek z grupy AXA). Zezwolenia nie ma, choć jeszcze na początku roku Sławomir Billik, szef polskiej filii AXA Avanssure, informował, że dokumenty lada dzień trafią do Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. Na jakim etapie jest obecnie wniosek — nie udało nam się dowiedzieć. Prezes Billik od ponad tygodnia nie może znaleźć dla nas czasu.

Wejście na rynek z nową marką oraz sprzedaż polis przez telefon wymagają dużych nakładów na reklamę. TU Link4, które jako pierwsze ponad trzy lata temu rozpoczęło w Polsce sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych w systemie direct (z czasem także przez internet), wydało w pierwszym roku na promocję 37,88 mln zł (dane Export Monitora, nie uwzględniają rabatów). Głównie na telewizyjne spoty. O takim budżecie byłoby na pewno słychać w branży. Tymczasem, jak sprawdziliśmy w domach mediowych, AXA nie złożyła zapytań dotyczących zakupu czasu reklamowego i nośników reklamowych, a w stacjach telewizyjnych duże kampanie zamawia się średnio z trzymiesięcznym wyprzedzeniem.

Na razie, jak ustaliliśmy, polska filia AXA Avanssure jest w fazie wstępnej organizacji. Przeniosła się z biurowca w centrum stolicy do Warsaw Trade Tower na Woli. Agenci nieruchomości twierdzą, że Francuzi wynajęli aż 7 tys. mkw. powierzchni. Trudno to zweryfikować, bo AXA zastrzegła sobie klauzulę poufności.

— Na wyraźne życzenie klienta nie udzielamy żadnych informacji na temat kontraktu — mówi Paweł Kłosiński, odpowiadający za wynajem powierzchni w firmie Appolorida Poland, właściciel budynku.

Na recepcji goście AXA Avanssure (i Interpartner Assistance, innej spółki grupy) kierowani są na siódme piętro. Ma ono około 1,2 tys. mkw. powierzchni.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Brzeziński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / AXA miała ruszyć w czerwcu. Będzie spore opóźnienie