B.Handlowy chce podwoić udział w rynku detalicznym

STALEXPORT Spółka Akcyjna
opublikowano: 2002-05-28 13:25

WARSZAWA (Reuters) - Bank Handlowy należący do grupy Citigroup chce w ciągu dwóch lat podwoić swój udział w krajowym rynku bankowości detalicznej i zwiększyć liczbę klientów do miliona, poinformowali we wtorek przedstawiciele banku.

Obecnie Handlowy posiada blisko 700 tysięcy klientów i czteroprocentowy udział w rynku detalicznym.

"W ciągu dwóch lat chcielibyśmy podwoić swój udział w rynku bankowości detalicznej" - powiedziała na konferencji prasowej Katarzyna Józefowicz, dyrektor pionu kart w banku. W jaki sposób bank to osiągnie, nie powiedziała.

Wiceprezes banku, Shirish Apte, podtrzymał składane przy okazji fuzji Handlowego z polskim Citibankiem zapowiedzi, że globalny inwestor spółki zmniejszy swe zaangażowanie w Handlowym. W wyniku fuzji z 2001 roku udział Citigroup w nowym Handlowym wynosi 87,8 procent. W wolnym obrocie pozostaje zaledwie dwa procent akcji banku.

Komisja Nadzoru Bankowego (KNB) dała Citi dwa lata od momentu połączenia Banku Handlowego z Citibankiem na zmniejszenie udziału w spółce. Inwestor deklarował, że będzie dążył do zapewnienia płynności obrotu akcjami Handlowego, częściowo właśnie poprzez obniżanie swego udziału w banku.

"Prowadzimy rozmowy z bankiem centralnym i Komisją Nadzoru Bankowego, by określić najlepsze rozwiązanie dotyczące zamiaru ograniczenia do 75 procent udziału Citigroup w Banku Handlowym" - powiedział Apte.

Prezes Handlowego Cezary Stypułkowski sugerował wcześniej, że zmniejszenie udziału Citi w Handlowym mogłoby zostać przeprowadzone w drodze oferty publicznej. Apte nie podał jednak szczegółów na ten temat.

((Kuba Kurasz, Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))