Telefonia Dialog, jeden z największych alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, spodziewa się, że 60-70% abonentów firmy, czyli ok. 230 tys klientów, będzie korzystało z pośrednictwa Dialogu na rozmowy międzymiastowe przed końcem br., powiedział ISB Andrzej Sobczak, dyrektor pionu obsługi klienta w Telefonii Dialog.
Od początku czerwca abonenci Telefonii Dialog, spółki w 100% zależnej od KGHM Polska Miedź, będą mogli dzwonić do innych miast za pośrednictwem prefiksu Dialogu 1041. Na początek będą to abonenci z pięciu regionów: Wrocławia, Jeleniej Góry, Legnicy, Zielonej Góry i Wałbrzycha, a do końca sierpnia Dialog umożliwi tego typu rozwiązanie też dla własnych abonentów z okolic Łodzi, Elbląga i Bielska-Białej.
„Spodziewam się, może optymistycznie, że 60-70% abonentów będzie korzystało z prefiksu Dialogu” – powiedział Sobczak.
Spółka zapowiadała wcześniej, że na koniec roku chce mieć 388 tys. abonentów. Oznacza to, że z usługi międzymiastowej skorzysta do 230 tys. klientów. Obecnie z sieci Dialogu korzysta 337 tysięcy abonentów.
Sobczak odmówił odpowiedzi na pytanie, jakich przychodów spółka spodziewa się z tytułu świadczenia usług międzymiastowych.
Dialog będzie pobierał za minutę połączenia 0,36 zł netto, czyli o 0,04 zł mniej niż w sieci Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA), w której w godzinach szczytu w dni robocze trzeba zapłacić 0,40 zł za minutę.
„Telefonii Dialog potrzebne są każde przychody. Spółka walczy o dodatni wynik netto i musi konkurować stawkami” – powiedział Radosław Solan z Bankowego Domu Maklerskiego PKO BP.
Pod koniec roku Telefonia Dialog chce wprowadzić drugi etap i rozszerzyć świadczenie usług międzymiastowych na abonentów innych sieci, powiedział Sobczak. „Wymaga to porozumienia z TP SA i rozbudowy punktów styku” – powiedział Sobczak, ale nie potrafił odpowiedzieć na pytanie, skąd Dialog zdobędzie finansowanie tej inwestycji.
Świadczenie usług międzymiastowych może poprawić kondycję finansową spółki, uważają analitycy. „Po wprowadzeniu tej usługi Telefonia Dialog będzie mogła połączyć ofertę na świadczenie usług lokalnych i międzystrefowych” – powiedział Solan.
Dialog to piąty operator telekomunikacyjny, który rozpoczął świadczenie usług międzymiastowych - obok TP SA takie usługi świadczą już Netia, Niezależny Operator Międzystrefowy i Energis.
Magdalena Wierzchowska
mw/tom