Sieć odzieżowa Baltika, działająca w republikach bałtyckich, w Polsce i na Ukrainie, zmienia akcjonariuszy. Dziś w Estonii odbędzie się konferencja prasowa, podczas której przedstawiony zostanie nowy właściciel. Według nieoficjalnych informacji, jest nim jedna z polskich firm odzieżowych.
Przejęcie Baltiki wiąże się ze zniknięciem z polskiego rynku marki Baltman. Sieć salonów będzie prowadzona pod nową nazwą Monton. Potwierdzeniem tych informacji jest zmiana nazwy sklepu w warszawskiej galerii handlowej Targówek. Nastąpiła zmiana szyldu, pod którym sklep prowadzić będzie nadal ten sam najemca - Baltika.
Rynek spekulował, że zakupem sieci może być zainteresowana gdańska spółka giełdowa LPP, prowadząca sieć sklepów pod nazwą Reserved. Co ciekawe, Marek Piechocki, prezes spółki, obecnie przebywa w Estonii.
— Nie jesteśmy zainteresowani przejęciem firmy z już ustaloną marką. Chcemy promować wyłącznie własną — ucina Dariusz Pachla, wiceprezes ds. finansowych LPP.
Nowy właściciel deklaruje zainwestowanie w spółkę 5 mln zł.
W 2001 r. Baltika Group odnotowała około 42 mln zł przychodów i 4 mln zł zysku. Zmiana marki sklepów jest jednym z elementów polityki rozwoju spółki zakładającej potrojenie zysków do około 10,5 mln zł w 2004 r.
Nowa marka jest pomysłem opracowanym w USA przez agencję RPA i fińską TBWA/PHS.