LIST DO „PB”
Banki i Internet
W artykule „Handlobank ujawni dziś swoją strategię” opublikowanym w dniu 12 stycznia 2000 r. w „Pulsie Biznesu” pan Paweł Zielewski napisał, że „w bankowości internetowej dzisiaj prym wiedzie Bank Przemysłowo-Handlowy z kontem Sez@m. Goni go Pekao SA z oddziałem elektronicznym, któremu należą się słowa uznania za przełamanie lodów w dziedzinie banku w sieci”.
W artykule „Wyścig banków nabiera tempa” opublikowanym w dniu 14 stycznia 2000 r. pan Paweł Zielewski napisał, że „ani Citibank, ani Pekao SA nie poszły tak daleko jak BPH, którego bankowość internetowa działa i to z powodzeniem”.
W związku z powyższym pragnę poinformować, że bankowość internetowa Banku Pekao SA działa i to z powodzeniem od października 1998 r., a więc jest o ponad rok dłużej niż w jakimkolwiek innym polskim banku, o czym „Puls Biznesu” niejednokrotnie informował w publikacjach p. Beaty Tomaszkiewicz. Mamy więc uzasadnione przekonanie, że to nie Bank Pekao SA goni w tej dziedzinie konkurentów, lecz to nasi konkurenci gonią nas. Tym bardziej że porównanie zakresu oferty internetowej oraz zastosowanych systemów zabezpieczeń, w ocenie analityków jednoznacznie przemawia na korzyść TelePekao 24. Nie jest możliwe natomiast porównanie ilości klientów korzystających z usług internetowych, gdyż po pierwsze BPH nie opublikował dotąd informacji na ten temat, a po drugie przyjęte przez nasze banki metody oferowania usług przez Internet nie są porównywalne: BPH oferuje klientom dodatkową możliwość dostępu do istniejących już rachunków, zaś Bank Pekao SA możliwość otworzenia odbrębnego rachunku obsługiwanego przez Internet (Eurokonto www).
Ponadto w artykule z dnia 14 stycznia zawarto informację, że „Sprzedaż bezpośrednia, którą szumnie zapowiadało Pekao SA, pozostała jedynie deklaracją”. Informuję, że począwszy od czerwca ubiegłego roku, kiedy Pekao SA rozpoczął realizację projektu sprzedaży bezpośredniej, około 300 sprzedawców w całym kraju przyczyniło się do otworzenia blisko 25 proc. wszystkich nowych rachunków Eurokonto otwartych przez Bank w tym okresie (pozostałe 75 proc. zostało otwartych w sieci 700 placówek Banku).
Mniejsze natomiast niż oczekiwano efekty przyniosła sprzedaż bezpośrednia prowadzona na rzecz OFE Pekao/Alliance. Wysoko oceniając efektywność tej formy sprzedaży produktów bankowych, Bank Pekao SA planuje jej dynamiczny rozwój traktując ją jako jedno z najważniejszych narzędzi w osiąganiu swoich celów biznesowych w następnych latach.
Jacek Kozłowski,
dyrektor Biura Public Relations
***
Przyjmując krytykę, chciałem zauważyć jedynie, że nie wspomniał Pan ani słowem o jakości oferowanych przez bank usług, czyli pominął sens opublikowanych w „PB” artykułów.
Paweł Zielewski