Banki walczą na oferty dla firm

AS
opublikowano: 28-09-2011, 00:00

Idea Bank został liderem przygotowanego przez Tax Care rankingu kont firmowych obsługiwanych przez internet

Najwyższą pozycję zawdzięcza darmowej obsłudze rachunku. Po piętach depczą mu jednak mocno FM Bank i Bank Millennium. Z doświadczenia doradców Tax Care wynika, że koszty związane z obsługą rachunku są jednym z głównych kryteriów przy wyborze rachunku firmowego, zwłaszczadla mikroprzedsiębiorstw oraz firm, które stawiają pierwsze kroki w biznesie i które w związku z tym starają się minimalizować wszelkie firmowe wydatki. Nie powinno się jednak kierować tylko miesięczną opłatą za prowadzenie rachunku. Może się bowiem okazać, że bank nie pobiera takiej opłaty, natomiast przykładowo przelewy są sporo droższe niż u konkurencji. Przedsiębiorca powinien zatem przede wszystkim dopasować konto do potrzeb swojej firmy. Wysokie pozycje FM Banku oraz Banku Millennium — w pierwszej trójce instytucji oferujących najtańsze rachunki firmowe — może dziwić, bowiem jeszcze do niedawna ich propozycja kont dla mikroprzedsiebiorców była znacznie mniej korzystna. Takie zmiany potwierdzają, że najlepszym sposobem na reformowanie oferty jest silna pozycja konkurencji.

Wysokość opłat za prowadzenie konta w najlepszych w naszym rankingu bankach pokazuje, że prowadzenie firmowego konta może kosztować przedsiębiorcę miesięcznie zaledwie kilka złotych. Jednocześnie opłaty za dokładnie taką samą obsługę rachunku mogą być nawet kilkanaście razy wyższe — oferta najdroższego banku sięga prawie 90 złotych miesięcznie. To bardzo dużo, biorąc pod uwagę, że w naszym rankingu uwzględniamy tylko internetową, a zatem najtańszą obsługę kont.

Należy jednak pamiętać, że nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na obsługę firmowego rachunku tylko przez internet. Wielu z nich nie uniknie jednak wizyty w oddziale — w takiej sytuacji będą na przykład wszystkie firmy, które muszą „fizycznie” dostarczyć dzienny utarg do banku. Dlatego przedsiębiorca, który wie, że specyfika jego działalności wymaga ciągłej styczności z gotówką, powinien się dokładnie przyjrzeć także opłatom za operacje wykonywane w placówce — banki pobierają bowiem od przedsiębiorców spore prowizje za wpłaty i wypłaty gotówki w oddziale.

Agata Szymborska-Sutton z firmy Tax Care, partnera sekcji „Puls Firmy”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu