Czytasz dzięki

Bankomaty przegrywają z transakcjami cyfrowymi

  • PAP
opublikowano: 08-10-2020, 06:56

W II kwartale tego roku Polacy po raz pierwszy w historii przeprowadzili za pomocą kart transakcje bezgotówkowe na większą kwotę niż gotówkowe. Jednym z głównych powodów jest duży spadek wypłat w bankomatach – informuje w czwartek "Rzeczpospolita".

W ciągu dwóch lat liczba bankomatów zmniejszyła się o 733 maszyny.
Polacy rzadziej wypłacają gotówkę i chętniej płacą kartami. Z drugiej jednak
strony, od 2012 r. wartość gotówki w obiegu systematycznie rośnie.
Zobacz więcej

SIEĆ SIĘ KURCZY:

W ciągu dwóch lat liczba bankomatów zmniejszyła się o 733 maszyny. Polacy rzadziej wypłacają gotówkę i chętniej płacą kartami. Z drugiej jednak strony, od 2012 r. wartość gotówki w obiegu systematycznie rośnie. Wojciech Robakowski

Dziennik podaje, że w II kwartale Polacy przeprowadzili tylko 112 mln wypłat z bankomatów, najmniej od IV kwartału 2004 r., odkąd Narodowy Bank Polski zbiera takie dane.

"W ślad za malejącą liczbą i wartością wypłat z bankomatów spada liczba tych urządzeń. Tylko przez pierwszych sześć miesięcy tego roku zniknęło 560 urządzeń, a na koniec czerwca było ich 22,1 tys." – informuje "Rzeczpospolita".

Bankomaty przegrywają z transakcjami bezgotówkowymi przeprowadzanymi za pomocą kart lub smartfonów. Dzieje się tak dzięki coraz gęstszej sieci terminali płatniczych: jest ich już ponad milion, dwa razy więcej niż cztery lata temu.

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane