Barca otwiera biuro w Nowym Jorku

opublikowano: 07-09-2016, 22:00

FC Barcelona, czołowy klub hiszpańskiej ligi piłkarskiej La Liga, otwiera biuro w Nowym Jorku.

Wspierany takimi gwiazdami futbolu, jak Lionel Messi i Neymar, chce przyciągnąć nowych sponsorów. Barca, jak potocznie nazywany jest klub ze stolicy Katalonii, już od około 20 lat ma partnerów w USA — współpracują z nią m.in. takie marki, jak Gatorade, Black & Decker, Gillette i Nike. Klub, który w obecnym sezonie po dwóch kolejkach zajmuje pozycję wicelidera, zamierza do 2021 r. zwiększyć przychody do 1,1 mld USD, co oznacza wzrost o 46 proc. wobec obecnych 753 mln.

ARC

Barca nie jest pierwszym wielkim europejskim klubem, który zdecydował się na mecze pokazowe dla amerykańskich fanów i chcącym uszczknąć coś z największego na świecie rynku medialnego. W ubiegłym roku przedstawicielstwo w Nowym Jorku otworzył Bayern Monachium. Według szacunków magazynu „Forbes”, FC Barcelona jest warta 3,5 mld USD i tylko nieznacznie ustępuje królewskim z Realu Madryt — 3,6 mld USD, stojącym na czele światowego rankingu najbogatszych klubów piłkarskich. Trzecie miejsce należy do angielskiego klubu Manchester United — 3,3 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane