Spełnienie marzenia o własnych czterech kątach to cel inwestycji co trzeciego internauty, gdyby wygrał na loterii 300 tys. zł. Warto jednak podkreślić, że już co czwarty wpłaciłby te pieniądze na lokatę. A to oznacza, że w naszych marzeniach jesteśmy raczej rozważni niż romantyczni. Pieniądze wolimy zainwestować w dobro trwałe lub odłożyć na lokatę, niż przeznaczyć na chwilowe przyjemności. Na wymarzone wakacje i podróże zdecydowałoby się — odpowiednio — 7 i 6 proc. polskich inter- nautów. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę, że wiele osób myśli o potrzebach innych. Aż 16 proc. badanych przeznaczyłoby wygraną w wysokości 300 tys. zł na cele charytatywne. To natomiast może oznaczać, że coraz większą popularnością wśród klientów będą się cieszyły produkty, które nie tylko zaspokoją osobiste potrzeby, ale też będą wspierały ważne inicjatywy społeczne. W Banku Zachodnim WBK już teraz wychodzimy naprzeciw tym potrzebom — klienci mogą używać karty kredytowej „Akcja Pajacyk”, natomiast w aplikacji mobilnej klienci banku mają możliwość przekazania części zgromadzonych na koncie pieniędzy poprzez funkcję „pomóż innym”.

Chęć zdeponowania wygranej na lokacie nie zaskakuje, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że aż 40 proc. polskich internautów już teraz deklaruje odkładanie nadwyżek finansowych m.in. na kontach oszczędnościowych.
Papiery wartościowe i obligacje skarbowe cieszą się mniejszym zainteresowaniem, w zależności od grupy wiekowej. Pokolenie Z, które jeszcze nie jest w pełni aktywne na rynku finansowym, już teraz deklaruje mniejszą chęć korzystania z lokat bankowych. Jest natomiast bardziej zainteresowane lokowaniem pieniędzy na giełdzie. Co piąty dwudziestolatek jest skłonny pomyśleć o tej formie inwestowania, podczas gdy w starszych pokoleniach — X i Y tylko co dziesiąty internauta. Najrzadziej o takiej formie lokowania pieniędzy myślą przedstawiciele pokolenia baby boomers.
To, co głównie skłania młodszych do inwestowania w bardziej ryzykowne instrumenty, to chęć zarobku — taką opinię wyraża co trzeci dwudziestolatek.
Wśród czterdziestolatków ten odsetek wynosi 25 proc. Może to oznaczać, że sposoby lokowania pieniędzy będą się zmieniać wraz z wchodzeniem na rynek finansowy nowego pokolenia. Zamiast decydować się na bezpieczne rozwiązania, młodzi ludzie stawiać będą na bardziej ryzykowne inwestycje z szansą na większy zysk. To ważna informacja dla instytucji finansowych, takich jak nasza. Dlatego już teraz w naszym portfolio znajdują się produkty, które odpowiadają na potrzeby młodych. © Ⓟ