Bauer ma dosyć

Magdalena Wierzchowska
opublikowano: 12-12-2006, 00:00

Koncern chce przetrawić zakup RMF, więc nie myśli o kolejnych akwizycjach. Możliwe natomiast, że pozbędzie się Interii.

Przez 15 lat obecności w Polsce Bauer walczył o pozycję lidera w segmencie czasopism. Pod koniec października jak grom z jasnego nieba spadła na rynek informacja, że kupuje RMF FM, największe radio komercyjne (a raczej jego właściciela, notowanego na giełdzie Brokera FM).

— Wydawnictwo rozwija się bardzo dobrze. Zdecydowaliśmy się kupić udziały w RMF FM, bo wierzymy w potencjał segmentu radiowego — mówi Witold Woźniak, prezes Bauera w Polsce.

Wiemy, czego nie zrobimy

Wydawnictwo czeka na zgodę urzędu antymonopolowego i zastanawia się nad strategią dla krakowskiego radia. Prezes Bauera przyznaje, że efekty synergii są znikome. Wie już, czego nie zrobi.

— Nie planujemy zmieniać formatu radia, zwalniać pracowników ani przenosić siedziby z Krakowa do Warszawy — mówi Witold Woźniak.

Marek Dworak, wiceprezes Brokera FM, mówił niedawno „PB”, że ma nadzieję, iż grupa Bauer pozwoli RMF zachować pozycję lidera i wyłoży pieniądze na rozwój stacji — zarządowi RMF FM marzą się akwizycje w kraju i ekspansja zagraniczna.

— Zamierzamy aktywnie zarządzać tym biznesem — mówi jedynie Witold Woźniak.

Jesteśmy rozważni

Co dalej? Rynek reklamowy szybko rośnie, Bauer ma pieniądze na akwizycje, więc mógłby pomyśleć o dalszej ekspansji.

— Polski rynek jest bardzo perspektywiczny. Grupa Bauer ma elastyczne podejście do inwestycji i na dobre projekty środki zawsze się znajdą. Co nie oznacza, że będziemy wchodzić w nowe biznesy bez poważnej analizy — twierdzi Witold Woźniak.

Z jego wypowiedzi wynika, że firma nie jest zainteresowana akwizycjami w sektorze internetowym.

— Ten sektor zaczyna się nagrzewać, a wyceny rosną do astronomicznych pułapów. Za 1-2 lata może powtórzyć się sytuacja z przeszłości, gdy pękła bańka internetowa. Inwestycja w ten sektor może być atrakcyjna, ale musi być przemyślana i oparta na dobrym pomyśle — ocenia Witold Woźniak.

Bauer raczej myśli o rozpoczęciu czegoś od zera, z wykorzystaniem silnych stron wydawnictwa, czyli magazynów kolorowych. Sceptycyzm Witolda Woźniaka wobec internetu przenosi się też na Interię, w której Broker ma 40,9 proc. głosów.

— Udziały w Interii traktujemy jako inwestycję finansową. Nie zamierzamy zwiększać zaangażowania w tę spółkę. Nie było też rozmów na temat ewentualnej współpracy z RMF i tytułami wydawnictwa — mówi Witold Woźniak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu