WIEDEŃ (Reuters) - Austriacki producent piwa i napojów BBAG chce zainwestować dalsze środki w Europie Środkowej i Wschodniej, by nadal dynamicznie rozwijać się w tym regionie.
Prezes grupy Karl Beusche powiedział, że w tym roku inwestycje zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym sięgną 130 milionów euro. Jednym z głównych celów będzie skonoslidowanie przejętych niedawno spółek w Rumunii, na Węgrzech i w Polsce.
Grupa BBAG podaje, że dzięki agresywnej polityce chce zostać drugim producentem piwa w Europie Środkowej.
"Zawsze są jakieś browary wystawione na sprzedaż, ale my mamy bardzo precyzyjne wymagania co do jakości" - powiedział Beuche, zapytany o dalsze plany inwestycyjne w regionie.
"W tej chwili nie prowadzimy żadnych negocjacji. Prawdziwe perły zostały już wykupione" - dodał.
Według szefa grupy, BBAG chce zostać regionalnym liderem nie tylko pod względem obrotów, ale także zyskowności.
"Na Węgrzech jesteśmy na drugim miejscu pod względem udziału w rynku, ale jest bardzo prawdopodobne, że w 2000 staliśmy się liderem jeżeli chodzi o zyskowność. W Rumunii chcemy osiągnąć ten poziom w 2001 roku" - powiedział Bueche.
BBAG zdominowało austriacki rynek napojów, w którym ma 56 procent. W Rumunii grupa jest liderem na rynku piwa, z udziałem na poziomie 40 procent.
Na Węgrzech i w Polsce udział austriackiej spółki w rynku piwa wynosi odpowiednio 26 i siedem procent.
Według Beuchea najpoważniejszymi konkurentami BBAG w Europie Środkowej są belgijski Interbrew, południowoafrykańśki SAB i holenderski Heineken.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))