Benefia i Yanosik chcą rozruszać smartfony

Serwis i ubezpieczyciel mają pomysł na telematykę. Zamiast śledzić kierowców, zapraszają ich do gry.

Telematyka, która umożliwia uzależnienie cen polis komunikacyjnych od stylu jazdy kierowców, bije rekordy popularności w Europie Zachodniej, ale w Polsce dopiero raczkuje. Benefia Ubezpieczenia, spółka z grupy VIG Polska, chce ją upowszechnić. We współpracy z mobilnym serwisem Yanosik. pl, którego właścicielem jest Neptis, zagra z kierowcami o dodatkowe 20 proc. zniżki na polisę OC kupioną przez aplikację.

— Nie chcemy zaczynać od karania, tylko nagradzać za bezpieczne zachowanie na drodze — mówi Paweł Bisek, prezes Benefii Ubezpieczenia. Założenie jest proste: kierowcy, którzy używają aplikacji Yanosik (serwis ma 1,4 mln unikatowych użytkowników), mogą uzyskać zniżkę na zakup polisy za jazdę z przepisową prędkością na czarnych punktach na polskich drogach. Adam Tychmanowicz, prezes spółki Neptis, do której należy serwis Yanosik. pl, wyjaśnia, że chodzi o ponad 2 tys. miejsc, w których w ostatnich latach doszło do wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

— Za każdym razem, gdy kierowca będzie w takim miejscu jechał przepisowo, aplikacja zasygnalizuje to dźwiękowo, pogratuluje i przyzna punkty, które będzie mógł wymienić na zniżkę — tłumaczy Adam Tychmanowicz. Inicjatywa Benefii i Yanosika przeszła już test bojowy. W pierwszym kwartale odbył się pilotaż, który wykazał, że trafia w gusta kierowców. W czasie testów użytkownicy aplikacji Yanosik.pl zarobili punkty ponad 400 tys. razy, zdejmując nogę z gazu w czarnych punktach. Wykonali też ponad 21 tys. kalkulacji ceny polisy i kupili ponad tysiąc ubezpieczeń za pośrednictwem smartfonów.

— To dowodzi, że pomysł ma sens. Dlatego będziemy go rozwijać. Chcemy zmienić nastawienie kierowców i nauczyć ich, że cena ubezpieczenia nie zależy od tego, ile mają lat czy gdzie mieszkają, ale od tego, jak jeżdżą i czy bezpiecznie zachowują się na drodze — mówi szef Benefii Ubezpieczenia. Od przyszłego roku Benefia planuje wprowadzać do usługi pierwsze elementy telematyki, które pozwolą ocenić indywidualny styl jazdy kierowców. Zmiany będą następowały ewolucyjnie, bo firma chce przyzwyczaić kierowców do tego typu rozwiązań oraz do kupowania ubezpieczeń w kanale mobilnym. Od każdej polisykupionej za pośrednictwem aplikacji Yanosik Neptis otrzyma prowizję.

Benefia mocno postawiła na rozwój w nowych kanałach dystrybucji. Jak informowaliśmy na początku maja, podpisała umowę o współpracy z Polkomtelem, operatorem sieci Plus, zakładającą sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem aplikacji, która będzie instalowana w telefonach klientów telekomu. Choć Plus jeszcze oficjalnie nie uruchomił usługi, w ubiegłym tygodniu do sklepów z mobilnym aplikacjami trafiła jego aplikacja uBezpiecz. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu