Berliński zjazd gadżeciarzy

Tablety, smartfony i tzw. inteligentne telewizory zdominowały tegoroczne targi IFA.

Tysiące nowinek technologicznych można do dzisiaj podziwiać na międzynarodowej wystawie elektroniki użytkowej IFA 2012, która została otwarta dla zwiedzających w ostatni piątek w Berlinie. Najróżniejsze produkty — od akcesoriów przez tablety po lodówki — pokazuje aż 1439 firm. A gwiazdami 52. edycji imprezy są — według jej organizatorów — telewizory i inne urządzenia (w tym nawet sprzęt AGD), które łączą się ze sobą i z siecią zgodnie z głośną ostatnio koncepcją technologiczną o nazwie „internet rzeczy”.

— Kiedyś zadziwiała nas postępująca interakcja między człowiekiem a urządzeniem. Dziś możemy podziwiać, jak komunikują się z sobą sprzęty, maszyny, gadżety, ubrania. Stawką w tej grze jest zwiększenie naszego komfortu i bezpieczeństwa, pomoc przy organizacji dnia, podczas zakupów, a nawet w trakcie dobierania biznesowej garderoby — komentuje Krzysztof Chyliński, członek zarządu i dyrektor technologii w spółce Holicon.

Telewizor z wysokim IQ

W tzw. inteligentnych telewizorach celuje Haier, który już wcześniej, na CES 2012 w Las Vegas (Mind Control), przedstawił urządzenie TV kontrolowane przez myśli. Na IFA chiński producent poszedł o krok dalej, prezentując technologię Eye Control, a ściślej telewizor, który zmienia kanały lub dźwięk pod wpływem ruchu oka. Telewidz może przeglądać informacje tekstowe lub menu z odpowiednią dla siebie prędkością, nie przerywając oglądania programu czy filmu.

Tymczasem Sony postanowiło udowodnić, że oprócz technologicznego IQ liczy się też wielkość. Ogromna, aż 84-calowa Bravia 4K ustępuje rozmiarom tylko nielicznym modelom telewizorów produkowanych obecnie na świecie (m.in. Sharp i Panasonic). Za to powala konkurencję matrycą, która wyświetla obraz w rozdzielczości 4K.

Nowy, mobilny świat

Jednym z najbardziej obleganych na targach miejsc jest stoisko 103 w holu 23, na którym Intel prezentuje 60 modeli ultrabooków różnych producentów (m.in. Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo, Samsung, Sony i Toshiba), a każdy — oczywiście — z procesorami Intel Core trzeciej generacji. Natomiast firma Huawei przyjechała do Berlina, aby się pochwalić smartfonem Ascend D1 Quad XL, który pracuje na systemie Android 4.0 i korzysta z jej własnej technologii oszczędzania baterii, pozwalającej ograniczyć zużycie energii nawet do 30 procent.

— Wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów i wiemy, że najbardziej liczą się dla nich szybkość, żywotność baterii oraz mobilna rozrywka wysokiej jakości, zamknięta w lekkiej obudowie. Huawei Ascend D1 Quad XL spełnia wszystkie te pragnienia — zapewnia Lars-Christian Weisswange, wiceprezes ds. urządzeń na Europę Zachodnią w Huawei Technologies.

Na IFA 2012 nie mogło też zabraknąć propozycji dla miłośników fotografii i filmowania. Toshiba Europe prezentuje trzy najnowsze kamery z serii Camileo Full HD, które będą dostępne w Europie w trzecim i czwartym kwartale tego roku: odporną na wstrząsy i wodoodporną BW20, kieszonkową S40 i mieszczącą się w dłoni X150 z dziesięciokrotnym zoomem optycznym. Sony chce wprowadzić do sprzedaży jesienią aparat kompaktowy Nex z systemem automatyki ostrości „Fast Hybrid AF” i siecią Wi-Fi umożliwiającą dodawanie nowych funkcji po zakupie.

— Nasze produkty będą kusić i inspirować nabywców. Ale ważne jest również to, że klienci wyniosą świetne wrażenie z łączenia się urządzeń między sobą, używania ich do łączenia się z serwisami internetowymi i z uruchamiania na nich aplikacji — podkreśla Kazuo Hirai, prezes i dyrektor generalny Sony Corporation.

Dla sektora B2B

Większość gadżetów pokazywanych na IFA to elektronika konsumencka. Wyróżnia się Samsung, który pomyślał także o kliencie biznesowym. Firma wypuściła na rynek wyświetlacze kwadratowe o proporcjach 1:1 (UD22B) i przezroczyste typu „Gablota” z wbudowanym komputerem PC i głośnikami (NL22B). Urządzenia pozwalają przedsiębiorcom na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozwiązań reklamowych dla handlu detalicznego w przestrzeni komercyjnej i publicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Berliński zjazd gadżeciarzy