Betacom ma strategię i rusza na łowy

Spółka ma nową strategię, która zakłada m.in. zwiększenie sprzedaży rozwiązań własnych i mocniejsze wyjście za granicę.

Na spotkaniu ze wszystkimi pracownikami, wybranymi klientami oraz partnerami strategicznymi pod koniec minionego tygodnia Betacom zaprezentował strategię na lata 2017-20. — Strategiczny cel w perspektywie do 2020 r. to zwiększenie w strukturze sprzedaży przychodów z rozwiązań własnych do poziomu 20 proc. Kolejny to sprzedaż minimum na poziomie 20 proc. na rynkach zagranicznych — mówi Bartłomiej Antczak, prezes Betacomu, który kieruje informatyczną firmą od kwietnia. Obecnie obie wartości są na poziomie poniżej 5 proc. przychodów.

Zobacz więcej

WYCHODZĄ Z CIENIA: Betacom, choć jest notowany na głównym parkiecie GPW, przez ostatnie lata nie komunikował się aktywnie z rynkiem i mediami. Wiele wskazuje na to, że pod rządami Bartłomieja Antczaka, nowego prezesa, o spółce będzie głośniej. SZYMON ŁASZEWSKI

Spółka ma już otwarte pierwsze projekty, które pomogą jej szerzej wyjść za granicę. We wrześniu weszła z partnerem w duży projekt edukacyjny w Arabii Saudyjskiej. — Zbudowaliśmy tam rozwiązanie wspierające tzw. after school learning, dostarczając produkt wspomagający obsługę korepetycji. Od początku roku rozwiązanie działa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Kuwejcie, Jordanii, Egipcie i Indonezji, a we wrześniu została przygotowana kampania marketingowa na najbardziej obiecującym rynku pod względem liczby uczniów — Arabii Saudyjskiej — mówi szef Betacomu. Rozwiązanie zostało zaprojektowane i wdrożone na bazie produktu Betacomu — Eduwarebox. Elementem strategii ma być nowa struktura organizacyjna, która będzie wdrożona do końca marca. Docelowo biznes Betacomu ma być oparty na czterech głównych liniach.

— Odchodzimy od struktury monolitycznej na rzecz opartej na liniach biznesowych z jasno zdefiniowanymi celami i wskaźnikami jakościowymi. Ich sukces będziemy mierzyć w wymiarach sprzedaży produktów własnych, sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz dynamiki pozyskiwania klientów w segmencie SMB. Obok rozwiązań infrastrukturalnych coraz bardziej ewoluujących w kierunku hybrydowego IT inwestujemy w rozwój oferty i pozyskanie klientów z obszarów: logistyki, edukacji oraz smart workplace — mówi Bartłomiej Antczak. Batacom nie wyklucza akwizycji spółek, które dzięki uzupełnieniuportfolio o własne produkty umożliwią dotarcie do rynków logistycznego czy edukacyjnego. — Przeprowadziliśmy due diligence dwóch firm, jesteśmy na etapie negocjacji. Szukamy obszarów, w których możemy wnieść wartość dla klientów w procesach transformacji technologicznej. Interesują nas produkty, które są uzupełnieniem naszego portfolio i dają możliwość pozyskania nowych kontraktów na rynkach międzynarodowych — mówi prezes. Realizacja strategii ma docelowo przełożyć się na znaczące podniesienie efektywności operacyjnej i produktywności, co będzie widoczne w rentowności spółki.

— Wzorcowa rentowność netto integratora IT to około 5-7 proc. i do tego powinniśmy dążyć. Poprawa rentowności ma się odbyć przy jednoczesnym wzroście skali biznesu — deklaruje Bartłomiej Antczak. Realizacja planów wymaga źródeł finansowania. Jedną z opcji branych pod uwagę jest emisja akcji.

— Spółka rozważy różne formy przeprowadzenia takiej emisji — mówi prezes Betacomu. Spółka przyzwyczaiła akcjonariuszy do corocznego dzielenia się dywidendą. Mimo zapotrzebowania na finansowanie nie planuje tego zmienić. — Nie chcemy ich rozczarować — mówi prezes.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Betacom ma strategię i rusza na łowy