Beverly Hills podwoi inwestycje
Beverly Hills Video zamierza do końca przyszłego roku zainwestować około 30 mln USD (120 mln zł) w budowę sklepów wypożyczalni kaset wideo. Jeszcze w tym roku firma ruszy na zagraniczne rynki. W przyszłości planuje pozyskanie inwestora branżowego oraz być może debiut na jednej z zagranicznych giełd.
Beverly Hills Video jest największą siecią sklepów wypożyczalni kaset wideo w Polsce. Firmę utworzyły zagraniczne fundusze inwestycyjne, w tym fundusz venture capital Poland Partners. Pierwszy sklep ruszył w czerwcu 1997 roku. Obecnie BHV ma 21 placówek w całej Polsce. Do końca roku ich liczba powinna się podwoić.
— Otworzenie jednego sklepu o powierzchni 400 m kwadratowych to inwestycja około 250 tys. USD (1 mln zł). Do końca przyszłego roku chcemy posiadać ponad 70 sklepów w całym kraju, zainwestujemy więc około 30 mln USD (120 mln zł) — mówi Jack Messer, dyrektor BHV, który stworzył już dwie tego typu sieci w Stanach Zjednoczonych.
Wszystkie dochody firmy są reinwestowane w otwieranie nowych placówek, co zapewnia bardzo szybkie tempo rozwoju. Dotychczas BHV zainwestowało w Polsce 15 mln USD (960 mln zł). Pod koniec tego roku rozpocznie inwestycje także w Czechach i na Węgrzech.
— Interesują nas wszystkie miejscowości powyżej 100 tys. mieszkańców — twierdzi Jack Messer.
W ciągu dwóch lat BHV chce doprowadzić do nowej emisji akcji, które obejmie prawdopodobnie inwestor branżowy. Możliwe też, że wejdzie na NASDAQ. Największą konkurencją dla BHV jest sieć World Video.