Bez talentów ani rusz

DI
opublikowano: 12-11-2010, 13:38

Brak długofalowej strategii zatrudnienia pozbawi przedsiębiorstwa talentów niezbędnych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej - wynika z analizy Manpower Strategie.

Agencja zatrudnienia Manpower Polska opublikowała raport Co dalej z niedoborem talentów? Tworzenie strategii zatrudnienia warunkiem zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa, w którym sygnalizuje, że jeśli pracodawcy nie opracują długofalowej strategii zarządzania zasobami ludzkimi dostosowanej do przyjętej strategii biznesowej, staną przed wyzwaniem braku talentów niezbędnych do rozwoju firmy.

„W obecnej sytuacji gospodarczej pracodawcy podchodzą do zapotrzebowania na pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami w perspektywie krótkoterminowej. Jednak jeśli biznes nie zmieni sposobu myślenia, na skutek czynników zewnętrznych gwałtownie zmieniających rynek pracy, firmy znajdą się w sytuacji niedoboru talentów, paraliżującego ich działania. Nawet najlepsza strategia biznesowa nie będzie skuteczna, jeśli zabraknie pracowników którzy ją wdrożą” – mówi Iwona Janas, Dyrektor Generalna Manpower Polska. „Tak jak niewyobrażalne byłoby przyjęcie przez dyrektora finansowego perspektywy krótkoterminowej zamiast 5-cio, czy 10-cio letniej, podobnie zasoby ludzkie wymagają planowania z takim samym wyprzedzeniem czasowym. Dobra strategia HR to umiejętność przewidzenia skąd pozyskane zostaną talenty, oraz jak wyglądać będzie struktura zatrudnienia długo- i krótkoterminowego” – dodaje Iwona Janas.

W raporcie "Co dalej z niedoborem talentów? Tworzenie strategii zatrudnienia warunkiem zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa", Manpower wyjaśnia, że przyjmowanie krótkookresowej perspektywy odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi wynika z utrzymującego się na świecie wysokiego bezrobocia. Raport podkreśla jednak, że rosnąca konkurencja, zmiany demograficzne, zmieniające się oczekiwania pracowników oraz rozwój technologiczny sprawiają, że przyjęte strategie nie gwarantują już osiągnięcia celów biznesowych.

Ponadto przeprowadzone przez Manpower badanie Strategie zatrudnienia ujawnia, że według prawie jednej czwartej pracodawców z 36 krajów obowiązująca w ich przedsiębiorstwach strategia HR nie wspiera strategii biznesowej, lub nie mają oni pewności, że tak jest. Podobne przekonanie wyraziło 12% polskich przedsiębiorców. Wśród respondentów, którzy tak odpowiedzieli globalnie 53%, a w Polsce 55% przyznaje, że nie podejmuje działań by temu zaradzić. W sytuacji, gdy niedobór talentów, czyli niemożność pozyskania konkretnych umiejętności, kiedy pojawia się na nie zapotrzebowanie, nasila się wraz z ożywieniem gospodarczym, przedsiębiorstwa stają przed ryzykiem fiaska ich strategii biznesowych.

None
None
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane