Bez wyścigów

BT
opublikowano: 16-05-2006, 00:00

Bank Handlowy, wzorem konkurencji, odnotował rekordowy pierwszy kwartał. Drugi ma należeć do nowej oferty.

W pierwszym kwartale Bank Handlowy (BHW) zarobił 236 mln zł, o 70 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 116 mln zł stanowią jednak transakcje jednorazowe, przede wszystkim ze sprzedaży spółek asset management.

— Nie zmienia to faktu, że i tak ponad 140 mln zł zarobiliśmy na działalności podstawowej. Więcej niż przed rokiem — twierdzi Sławomir Sikora, prezes BHW.

Liczy, podobnie jak szefowie wszystkich dużych banków, że 2006 r. będzie lepszy niż poprzedni. BHW udało się zatrzymać spadek kredytów korporacyjnych i osiągnąć 4-procentowy wzrost detalicznych, mimo że nie walczy o kredyty hipoteczne. Bank chwali się też przyrostem portfela depozytów, spowodowany większym zainteresowaniem klientów jednostkami funduszy inwestycyjnych, ale nie chce podać wielkości portfela aktywów TFI.

BHW cały czas inwestuje — przede wszystkim w rozwój Citifinancial, spółki skierowanej do sprzedaży produktów mniej zamożnym klientom. Między innymi zamierza do końca lipca zwiększyć jej sieć sprzedaży do 100 placówek.

Żeby w kolejnych kwartałach zdynamizować sprzedaż, BHW zapowiada wprowadzenie nowych lub poprawionych produktów.

— W tym kwartale wprowadzimy 25 nowych lub ulepszonych produktów, m.in. nowe fundusze inwestycyjne, karty przepłacone dla sektora niepublicznego — mówi Sławomir Sikora.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu